Bukefalos 28 år!

Köra genom/förbi stockholm, vilken tid?

Sparrisen123

Trådstartare
Jag ska åka E4 genom stockholm och vad jag har hört kan det vara störiga köer där vissa tider på dygnet. De vill jag såklart undvika, så tänkte fråga er som kanske är mer erfarna på att köra där.
Om jag ska åt ena hållet lördag kväll/söndag morgon eller förmiddag, och andra hållet måndag någon gång under dagen.
Vilka tider bör jag sikta in mig på att passera stockholm på då, för att det ska gå så smidigt som möjligt?
Och hur löser jag det med alla filer för att inte hamna helt fel? :D
 
Sv: Köra genom/förbi stockholm, vilken tid?

mitt i natten är nog allra säkrast. ;) Men vill du åka lite mer normala tider är i alla fall måndag förmiddag (10-10.30) ganska lugnt.. (Förhållandevis lugnt).

Ska du åka i helgen skulle jag satsa på tidig morgon..

Ang. filerna, så åker du söderifrån o ska norrut så ska du hålla de två filerna längst till höger, i båda riktningar. Annars kommer du till Årsta/Nacka/Nynäshamn osv!
 
Senast ändrad:
Sv: Köra genom/förbi stockholm, vilken tid?

Vilken tid räknas som mitt i natten? :p "Duger" typ 00-01 sådär eller måste det vara vid 3-4 för att vara lugnt? :D
 
Sv: Köra genom/förbi stockholm, vilken tid?

Lördagkväll/söndag morgon är det nog inga köer.
Måndagar mellan 09:30-15:30 är också lugnt.
 
Sv: Köra genom/förbi stockholm, vilken tid?

Alltså, shit, så mkt köer är det inte haha! 00-01 kan man köra 120 km/h genom stan typ.. Är det köer tar det kanske en kvart längre tid, så ingen fara liksom.
 
Sv: Köra genom/förbi stockholm, vilken tid?

Nattetid är det ju lugnt. Behöver inte vara speciellt sent heller. 21:00 inga problem. Det byggs mkt norröver. Rena labyrinten. Och söderut i Södertälje stängde de av igår så fick köra genom stan och sen ut på E4:an igen där vägen delar sig mot Göteborg och andra söderut.
 
Sv: Köra genom/förbi stockholm, vilken tid?

Jag håller med övriga. Att bila genom Stockholm nattetid är underbart.
 
Sv: Köra genom/förbi stockholm, vilken tid?

Meeen... :mad: Hur länge ska de bygga och krångla? Jag riskerar redan att åka vilse :D
 
Sv: Köra genom/förbi stockholm, vilken tid?

Nu tänkte jag trycka "gilla" men det går ju inte... Men tack för era positiva svar :D
 
Sv: Köra genom/förbi stockholm, vilken tid?

Vilket håll ska du åka åt? Söder ut är oftast värst. Det brukar börja vid Järva krog och släppa efter Eugeniatunneln när du åker söderut. Visst att man blir sittandes i en halvtimme eller så, men så farligt är det inte som många målar upp. :p
Det är på morgonen när alla ska till jobbet, typ 6-10 och 14-18 skulle jag nog däremot undvika att åka igenom stan om jag får välja. :D
 
Sv: Köra genom/förbi stockholm, vilken tid?

Okej!

Som sagt, det är inte så galet som man tror. Jag har däremot suttit still i 2½ timme i kö, men det var först söder om stan, vid Salem, för några år sen när en lastbil kört in i räcket på Södertäljebron och de valde att stänga av hela bron för koll, vilket gjorde att vi leddes om via Moraberg. Woho. Jag som bodde på norra sidan av stan var van vid att lyckas ta mig utanför Stockholms län på en halvtimme, den dagen tog det FYRA. Blä!
 
Sv: Köra genom/förbi stockholm, vilken tid?

Okej, men om jag siktar in mig på att åka sen kväll på lördag, och typ sen förmiddag på måndagen, så borde det vara hyfsat lugnt eller?

Och hur är det med filerna, finns det nån fil man kan välja för att slippa byta så ofta och inte riskera att hamna i älvsjö? Hamnar tamigfan alltid i älvsjö :eek:
 
Sv: Köra genom/förbi stockholm, vilken tid?

Du underskattar min inbyggda vilse-radar ;)
Jag körde nästan vilse i min egen lilla stad häromveckan, så nog kan jag :rofl:
 
Sv: Köra genom/förbi stockholm, vilken tid?

Okej, men om jag siktar in mig på att åka sen kväll på lördag, och typ sen förmiddag på måndagen, så borde det vara hyfsat lugnt eller?

Och hur är det med filerna, finns det nån fil man kan välja för att slippa byta så ofta och inte riskera att hamna i älvsjö? Hamnar tamigfan alltid i älvsjö :eek:

Ja, då ska det vara lugnt. Ligg i filerna längst till höger så hamnar du rätt (båda hållen).
 
Sv: Köra genom/förbi stockholm, vilken tid?

Ska man åka genom stan så är det nog säkrast sent på kvällen, om de stängde i södertälje alltså :o
 

Liknande trådar

Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 506
Senast: Stereo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skolkade från jobbet även idag, men kom upp ur sängen tidigare än igår i alla fall då jag inte kom upp förrän på kvällen. Det mesta...
2
Svar
27
· Visningar
2 556
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan Igår blev jag lite konfunderad i en trafiksituation. Körde bil i skymning (nästan helt mörkt) på en 70-väg. En ganska "stor" 70-väg med...
2
Svar
38
· Visningar
3 030
Senast: Luff
·
Äldre Vad kan man göra i Stockholm på en lördag? Landar med flyg 08:00 på morgonen och får checka in tidigast 15:00 på hotellet. Tanken är...
Svar
2
· Visningar
1 376
Senast: Idas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp