Kolla på hus med stall....

Sv: Kolla på hus med stall....

och den gränsen brukar ligga på 200 m(enligt socialstyrelsen) till tomtgräns oavsett om man bor i tätort eller på landet så .planerar man att ha häst och avståndet är mindre till grannen lär man fråga om lov först.
med den gränsen menas att hästarna inte får vistas närmre än så..alltså ska hagen ligga 200 m från grannens tomtgräns tex det samma gäller då givetvis stall/gödselplatta mm oxå.

Har man längre till grannen utanför tätort behöver man inte be om lov.
Vad som är tätort bör man kolla upp med sin komun.
 
Sv: Kolla på hus med stall....

Köp gården, skaffa ett gäng grisar så får de se nått som lutkar illa /mycket :devil:

Och sen säga att de får välja mellan grisarna och hästarna. Haha.

Nej men det bästa är nog att inte köpa den gården, om du inte kan stå ut med att ha hästarna nånannanstans.
Sen går det ju alltid att prata med grannarna. Är du trevlig och de fattar tycke så kanske det går att lösa. :)
 

Liknande trådar

Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
6 194
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 148
Senast: Mabuse
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 540
Senast: Linda_A
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 473
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp