Bukefalos 28 år!

Kolla vad jag har

Gnist

Trådstartare
:love:

Hur många blir avundsjuka?? ;)

090426-k-2.jpg


090426-k-3.jpg


090426-k-1.jpg


090426-k-grupp.jpg


15 stycken små sötnosar har jag för tillfället och det kommer nog några fler längre fram också :angel:
 
Sv: Kolla vad jag har

De är gudomligt söta, som små :love:

Just nu bor de i en tyghundbur inne på yngsta dotterns rum, tills de blir lite större och får flytta ut i lagårn.

Ska bli kul att ha höns igen, efter ett antal hönsfria år :bump:
 
Sv: Kolla vad jag har

Fy fan för dig som lägger in såna bilder :mad: man blir ju sugen!

Vad är det för ras?
 
Sv: Kolla vad jag har

Fina :)

Om vi har tur så har vi 5 st sådana nästa helg.
Stoppade in några ägg i min nya kläckare för att testa hur den fungerar.
Hittills är det liv i 5 av 7 ägg :love:
 
Sv: Kolla vad jag har

Blommehöns och blommekorsningar. Nästa omgång blir dvärgkochin :angel: :D
 
Sv: Kolla vad jag har

Underbara kycklingar!!! MEN jag skulle inte ha dom på barnens rum med tanke på att fåglar avger väldigt mycket partiklar som kan ge allergi!!
 
Sv: Kolla vad jag har

GAAAHHH, ja, jag är avundsjuk och ska egentligen inte alls titta på såna bilder........ Vill HAAAAAAA..

Måste "bara" köpa gård först :angel:
 
Sv: Kolla vad jag har

De ska bara bo där ett kort tag och med tanke på att hon är uppvuxen med allehanda lantdjur och husdjur så är jag inte oroad för att hon på den korta tiden ska utveckla allergi.

Ev. kan det vara någon hedemora med i högen också tydligen :laugh:
 
Sv: Kolla vad jag har

Ja jag är avundsjuk. Min tanke var att få sådana jag med men min "elaka" tupp gick och blev så sjuk så han fick somna för gott i fredags :cry:. Mina hönsakräk vill inte ruva än och hur lätt är det att få tag i en tupp (av rätt ras) vid den här årstiden.
 
Sv: Kolla vad jag har

avundsjuk blir man ju inte, dom är bara söta som små, men fina var dom i färgerna iaf
 
Sv: Kolla vad jag har

Jag blir lite avundsjuk.
Förhoppningsvis går min avundsjuka över på onsdag. Jag har nio ägg i en äggkläckningsmaskin för första gången. På onsdag är det kläckningsdags, om allt går som det skall. Jag har dock mina dubier angående åtmindstone fyra av äggen.
Små faveroller är det tänkt att det ska bli.
 
Sv: Kolla vad jag har

DSC_0002.jpg


Hur söta som helst :D

Lycka till med kläckningen och hoppas du får en liten drös med kycklingar :banana:
 
Sv: Kolla vad jag har

Har jag tur behöver jag itne vara avundsjuk så länge till. Igår la sig en höna och idag bytte jag ägg till henne. Om allt går som det ska så har jag ett gäng Gotlandshönekycklingar om tre veckor :laugh:. Lite tummhållning önskas iom att tuppen inte finns längre och så detta är sista chansen.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har tittat på Kalla Fakta: Kamphund säljes på TV4 Play. Skrämmande men tyvärr inte förvånande. Jag känner spontant att något måste...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
5 814
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 570
Senast: Avalbane
·
  • Artikel
Hästnyheter Lite som väntat fortsätter det komma nya avslöjanden om missförhållanden hos ridsportsprofiler. Vi får nog räkna med att ha det så ett...
Svar
0
· Visningar
96
Senast: Gunnar
·
Hemmet Det kan väl inte bara vara jag som gillar dessa utomhusdekorationer i form av lysande djur? Ni kanske inte har lika många som jag men...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 447
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp