Bukefalos 28 år!

Kolla vad jag har

Sv: Kolla vad jag har

Jag har sådana här med;) Fast av Brahma, silversvartbandade och rapphönsfärgade.

Jag kan ta bilder på dom idag;)
 
Sv: Kolla vad jag har

men fy så söta de är :love:

Jag håller på o smörar för sambon... Jag vill ha några (2-3 st) små söta hönsisar :D
 
Sv: Kolla vad jag har

min kompis köpte ägg i förrgår till 12 nya höns, lite ovanliga söt sorter:laugh:....

Silkeshns.jpg


Hollndskvithtta.jpg


Längtar tills dom sötisarna kläckts:love:
 
Sv: Kolla vad jag har

nej jag blir inte avundsjuk ;) för jag har 4 stycken små dunbollar här hemma, 7 till om ett par veckor.
 
Sv: Kolla vad jag har

*KL*
Kolla vad jag har:
081117972800.jpg


En (1) liten kyckling har det blivit än så länge. Den är döpt till Ägg av min 1,5 åriga dotter.
Ett ägg till har fått en spricka, i övriga händer inget än så länge.
 
Sv: Kolla vad jag har

Hur gamla är dina kycklingar?


*KL*
Vi har nu två stycken dunbollar. Ytterligare två ägg har sprickor sedan i eftermiddags. Vi får se om det dyker upp ytterligare någon dunboll ur dem, sedan är det väl snart dags att ge upp hoppet om de sista äggen.
 
Sv: Kolla vad jag har

Den äldsta är en vecka och de yngsta är kläckt i torsdags. Det kommer mera i veckan, med början på tisdag. :)
 
Sv: Kolla vad jag har

Dagsfärska bilder på "Bruno" :D

090502-k-1.jpg


090502-k-2.jpg


Det var INTE populärt att bli fotad :angel:
 
Sv: Kolla vad jag har

I dag har de små fått vara ute en stund i det härliga vädret och det uppskattades verkligen :D

Bildbomb kommer nu alltså..

Skönt att sträcka på vingarna

DSC_0212.jpg


DSC_0036.jpg


DSC_0028.jpg


DSC_0159.jpg


DSC_0240.jpg
 
Sv: Kolla vad jag har

DSC_0279.jpg


DSC_0286.jpg


DSC_0290.jpg


DSC_0294.jpg


DSC_0324.jpg


DSC_0336.jpg


DSC_0343.jpg


Vi smällde upp en hönsgård i miniatyr, så att de kan få komma ut emellanåt när det är fint väder. Håller på att hiva upp en film, så bara den är uppladdad kommer en länk..
 
Sv: Kolla vad jag har

Nu har vi fått 5 st små kycklingar. Har inte tagit några foton på dem ännu men det ska vi försöka få gjort i morgon.
De är så klart ursöta, speciellt dotterns kyckling, en antwerpen skäggkyckling, den ser ut som en liten björnbuse med svart bindel för ögonen :D
 
Sv: Kolla vad jag har

*KL*
Det blev bara två kycklingar här. En till kläcktes och levde ett dygn, men var dålig hela tiden. Ytterligare två har gjort hål, men sedan hände ingenting.
Nåväl. De två dunbollarna vi fick är dundersöta och ger mersmak. Maken vill kläcka fram någon viltfågel för utsättning nu, sedan blir det väl en omgång hönsägg till.

Gnist: Vad söta de är Bruno &Co!
 
Sv: Kolla vad jag har

JAg är inte avundsjuk, jag har oxå bebisar...
27215341.jpg

27249478.jpg

26823696.jpg

24918941.jpg

24741238.jpg

Hemma händer alltid något;
24918922.jpg

21285588.jpg

Bortskämda Freddy hade hittat ner i poolen en dag då vi inte var hemma, han SKULLE inte vara där, men tyckte att det var jävligt kul.
 
Sv: Kolla vad jag har

Sen har vi sådana här oxå:
26139235.jpg

26976210.jpg


Så här är det oxå bebisar, många bebisar.....
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har tittat på Kalla Fakta: Kamphund säljes på TV4 Play. Skrämmande men tyvärr inte förvånande. Jag känner spontant att något måste...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
5 980
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 591
Senast: Avalbane
·
  • Artikel
Hästnyheter Lite som väntat fortsätter det komma nya avslöjanden om missförhållanden hos ridsportsprofiler. Vi får nog räkna med att ha det så ett...
Svar
0
· Visningar
111
Senast: Gunnar
·
Hemmet Det kan väl inte bara vara jag som gillar dessa utomhusdekorationer i form av lysande djur? Ni kanske inte har lika många som jag men...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 541
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp