Bukefalos 28 år!

Kollar ni era barnböcker innan ni läser dem?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kollar ni era barnböcker innan ni läser dem?

Babar är faktiskt en värdelös film för små barn :crazy:
Nu när jag läste det du skrev fick jag en flashback från då jag var liten och jag tyckte jättesynd om lille Babar som sprang och ropade på mamma -fast hon fanns inte mer :(
Att presentera död för barn är en sak, till exempel att farfar är död och sitter i himelen och tittar ned på oss -men både Bambi och Babar visar hur eländigt pissigt allt är när man är liten och har förlorat sin mamma -vilka tankegångar sätter det igång för ett barn?
Sånt ska man vara lite äldre för att se.
 
Sv: Kollar ni era barnböcker innan ni läser dem?

vacasso skrev:
Sånt ska man vara lite äldre för att se.


Nej, det ska man inte alls. Köpte Bambi för ett par år sedan just för att den var ju så snuttig eller måste ju vara snuttig pga att den handlade om ett rådjurskid. Så fanken heller, vi har tittat på den en gg, sedan har den fått samla damm. Varför, jo mamma (jag) grät som en fotän.
 
Sv: Kollar ni era barnböcker innan ni läser dem?

Sånt ska man vara lite äldre för att se.
Du tror inte det är då som som det kan bli jobbigt att se tagiska frekvenser i en barnfilm?Det är väl då om något man kan sätta sig in i hur det skulle kännas om någon sköt ens mamm? "funderar"
gulan fd.gulla
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon som har några tips på passande böcker? Jag gillar böcker som inte är för mörka/deprimerande, som har ett hyfsat lyckligt...
2
Svar
38
· Visningar
1 628
Senast: Butros
·
IT & mobiler De senaste 7-8 åren har jag haft en Kindle Paperwhite som har fungerat jättebra och utan problem överlevt de många hundra böckerna jag...
Svar
14
· Visningar
971
Senast: Trasten
·
Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 983
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
24 263
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp