Kommer ni ihåg kassetbanden med böcker som fanns förut?

Mirre

Trådstartare
När jag var liten hade jag kassettband med tex. My little pony, Peter Pan och allt möjligt. Till dessa fanns även böcker där man kunde följa med i sagan och läsa själv samtidigt. En speciell signal visade när det var dags att vända blad. Jag älskade dem och det var så jag lärde mig läsa. När jag började ettan kunde jag redan läsa. Finns det något liknande idag?

4 åriga dottern kan de flesta bokstäver och siffror och kan läsa litegrann. Hon skulle älska att kunna sätta sig med en saga och lyssna och läsa samtidigt. Jag försöker läsa mycket för henne och ser till att hon sitter i knäet osv så hon ser och kan följa med. Men är ju inte alltid det finns möjlighet till det och ibland vill hon vara själv. Då vore det perfekt att ha något sådant.
 
Är så glad över att mina föräldrar är hamstrar just denna gång. Har således de flesta kasettband kvar idag o har varit noga att köpa cd spelare med kasettbandsspelare inbyggd. Används dagligen. På tradera kan det ibland dyka upp vet jag, ha span där!
 
Kommer också ihåg och gillade dom böckerna. Blev nyfiken till mina egna barn också och hittade efter lite sök Lylli.se, hade jag bott i Sverige hade jag nog testat det, iof digitalt men verkar spännande på hemsidan iaf :)
 
När jag var liten hade jag kassettband med tex. My little pony, Peter Pan och allt möjligt. Till dessa fanns även böcker där man kunde följa med i sagan och läsa själv samtidigt. En speciell signal visade när det var dags att vända blad. Jag älskade dem och det var så jag lärde mig läsa. När jag började ettan kunde jag redan läsa. Finns det något liknande idag?

4 åriga dottern kan de flesta bokstäver och siffror och kan läsa litegrann. Hon skulle älska att kunna sätta sig med en saga och lyssna och läsa samtidigt. Jag försöker läsa mycket för henne och ser till att hon sitter i knäet osv så hon ser och kan följa med. Men är ju inte alltid det finns möjlighet till det och ibland vill hon vara själv. Då vore det perfekt att ha något sådant.


På urplay ligger en del läsa med sagor
https://urplay.se/serie/202808-lasa-med
 
Mina städfamiljer har högvis med CD-skvivor med inlästa sagor. Jag vet dock inte om det finns böcker till. :)
 
När jag var liten hade jag kassettband med tex. My little pony, Peter Pan och allt möjligt. Till dessa fanns även böcker där man kunde följa med i sagan och läsa själv samtidigt. En speciell signal visade när det var dags att vända blad. Jag älskade dem och det var så jag lärde mig läsa. När jag började ettan kunde jag redan läsa. Finns det något liknande idag?

4 åriga dottern kan de flesta bokstäver och siffror och kan läsa litegrann. Hon skulle älska att kunna sätta sig med en saga och lyssna och läsa samtidigt. Jag försöker läsa mycket för henne och ser till att hon sitter i knäet osv så hon ser och kan följa med. Men är ju inte alltid det finns möjlighet till det och ibland vill hon vara själv. Då vore det perfekt att ha något sådant.
Vi hade från loppis, var jättepopulärt.
 

Liknande trådar

B
Träning Jag har under många år iaktagit olika sätt att hantera hästar på. Jag har haft turen att träffa många duktiga människor som lärt mig...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 293

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp