Bukefalos 28 år!

Casteloro

Trådstartare
Hej Hej... Min häst har tidigare gått distans och har relativt bra grundkondition, när jag är ute och kör henne lunkar jag på i trav och ofta blir det mellan 1-2 mil då jag kör... Det funkar jättebra och hon blir bara lite lätt flåsig, ganska normalt. Men hur vet jag att hon har en ritkgit bra kondition?
 
Du tar pulsen 5 och 10 minter efter att du slutat jobba med henne (inte när du kommit in i stallet utan efter att du slutat trava). Efter 5 minuter ska pulsen vara under 100 slag/minut, efter 10 minuter under 70 och efter 30 minuter ska pulsen vara nere i det normala... Det är slagen efter 10 minuter som du ser konditionen på, ju lägre, ju bättre kondition. Men då krävs det ju att hon har jobbat ordentligt med hög puls för att du ska kunna räkna på dethär sättet. En häst som orkar trava i 2 mil borde ju ha ganska bra kondition...
 

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
385
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
337
Senast: ryujaneiro
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
357
Senast: Shaggy
·
Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
984
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 3 🐈‍⬛🐈
  • Guldfasanerna
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Fjordingtråden
  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp