Bukefalos 28 år!

"konstig"? katt

G

gosia

hej
jag har tagit hand om en katt från ett katthem i Stockholmsområdet
det enda jag vet om hans historia är att en man kom med honom och påstod att han hade tagit hand om katten som hade syntst till en tid i hans bostadsområde. mannen kom oanmäld, vid en tid då det inte brukar finnas personal på katthemmet och tänkte uppenbarligen lämna katten i en bur utanför dörren, blev dock överraskad av att nån tittade ut och han hade stora svårigheter med att ge några vettiga svar angående denna kisse. troligen var det hans riktiga ägare som bestämde sig att på detta sätt bli av med katten.
katten i fråga är en huskatt/bondkatt mellan 1 och 2 år gammal semi-långårig, tycker tyvärr om att bita av sladdar och känns lite rastlös ibland. däremot är han otroligt avslappnad när det gäller det mesta och har stort förtroende för männinskor, vill gärna gå ut och kan redan som det verkar gå i koppell!!!men hans favoritsysselsättning är att "jaga" saker. det enda som inte verkar stämma är att han reagerar inte på andra katter, han verkar inte kunna tolka andra katters signaler. vid flera tillfällen har vi träfffat på andra katter som reagerat lite olika men vissa har varit jätteagressiva fast passivt, kanske rädda tom, de skrek och fräste och gjorde allt för att se hotfulla ut men då går han bara rakt på dom tillsynes utan någon reaktion alls som om för att se vad det kan vara för något. när jag vid dessa tillfällen stoppade honom och tog honom i famnen kände jag att han darrade lite i hela kroppen och detta bettende upprepas då han är rädd för någonting (som att åka hiss) men annars syns ingenting. någon som har hört talas om likande fall, kan man ha en sån katt som utekatt i en förort?, hur gör man i fall man vill skaffa kattkompis? tacksam för svar/tips
Gosia
 
Sv: "konstig"? katt

Du får den reaktionen ute, men med största sannolikhet skulle du få en helt annan reaktion om din katt träffade en annan katt inne hos er. Vår katt även hon från ett katthem reagerar likadant, stallkatten gjorde likadant när vi tog med vår katt till stallet i koppel. Vår kisse blev naturligtvis livrädd och la sig platt mot marken, sedan blev de jätte kompisar på nolltid faktiskt.:love:
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag behöver hjälp med vår Loke nu. I somras hade vi katterna ut lite på altanen. Visade sig då att det går en hankatt i området som...
Svar
4
· Visningar
1 650
Senast: cirkus
·
Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är...
2
Svar
34
· Visningar
5 210
Senast: Puffindog
·
Övr. Katt Nu behöver jag lite hjälp! Jag och sambon har tre katter som fungerar bra ihop! Två äldre, en hane och en hona på elva år. Samt en hane...
Svar
1
· Visningar
925
Senast: Elisha
·
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 819
Senast: mmbot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp