Bukefalos 28 år!

konstiga knölar på skenan

FeatherCloud

Trådstartare
idag på ridskolan där jag vikarierat som ridlärare en tid kollade jag igenom lektionshästarna och hittade ett par (i mina ögon) mystiska knölar på en av hästarnas bakben.

knölarna sitter på nederdelen av skenan och är som små, små gallor, fast "broccoliliknande" (bästa liknelsen jag kom på), och ganska stumma, dom är inte svampiga som vanliga gallor, utan lite hårda i mitten, så att säga. hon ömmade inget när jag tryckte på dem, och var inte halt eller nåt.

jag har aldrig sett något likande förr, är det någon som har en aning om vad det kan vara?
 
hm.. mycket möjligt, kanske, om jag bara visste vad det var för något... :smirk: :crazy:

är det som gallor eller allvarligare/lindrigare? nån som kan förklara?
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 363
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 667
Hästvård Mitt stora kallblod har länge, eller iaf sen jag tog över honom ( lite över ett år sedan ) haft som en knöl på ländryggen, alltså som om...
Svar
4
· Visningar
1 510
Senast: fridiz
·
Hästvård Hejsan. Tänkte berätta om min situation med min häst, och se om någon kanske varit med om liknande problem. (kontakta veterinär är...
Svar
14
· Visningar
3 943
Senast: sarawis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp