Bukefalos 28 år!

Konstiga ljud? Hostningar???

Hera

Trådstartare
Min hund började igår med några konstiga ljud. Det låter som ljudliga snarkningar, fast han blåser utåt. Kan det vara hosta?

Det kommer när han skäller mkt och när han gör detta så beter han sig ungefär som han gör när han kräks.

Han är inte sjuk i övrigt, lika pigg och busig som vanligt. Äter och dricker, ingen feber.....

Det är inga fnysningar, bara höga "snorkel" ljud.

:confused: :confused: :confused:
 
Sv: Konstiga ljud? Hostningar???

Hera skrev:
Min hund började igår med några konstiga ljud. Det låter som ljudliga snarkningar, fast han blåser utåt. Kan det vara hosta?

Det kommer när han skäller mkt och när han gör detta så beter han sig ungefär som han gör när han kräks.

Han är inte sjuk i övrigt, lika pigg och busig som vanligt. Äter och dricker, ingen feber.....

Det är inga fnysningar, bara höga "snorkel" ljud.

:confused: :confused: :confused:

En väninnas hund hade lite underliga "hostningar" för sig. Hon tog honom till veterinären och det visade sig att han hade lunginflammation.

Hundars lunginflammation skiljer sig mycket från oss människors och hunden kan i övrigt vara pigg och feberfri.

Jag kan inte återge i detalj vad veterinären sade till henne, men vad jag förstod så behöver hunden nu penicillin i 21 dagar.

Kanske skall du kolla med en veterinär?
 
Sv: Konstiga ljud? Hostningar???

precis sådär gör min hund också med jämna mellanrum. han sätter helt enkelt i halsen :devil:

men om dun gör så ofta så kanske du ska kolla upp det,det KAN ju vara nåt annat.

min gör det kasnke nån gång i veckan, inte ens det ibland
 
Sv: Konstiga ljud? Hostningar???

Vet hundar som gör så när de fått noskvalster, inget farligt, men störigt för hunden! Finns botemedel.
 
Sv: Konstiga ljud? Hostningar???

Tänkte precis säga noskvalster..
Min mops hade det nyss, och då lät det som han snarkade eller hostade jättekonstigt.
hursomhelst, han är frisk nu =)
 
Sv: Konstiga ljud? Hostningar???

oki...får ringa veterinären på måndag. Det är ju trots allt över två månader sedan vi var där sist :D
 
Sv: Konstiga ljud? Hostningar???

Låter som noskvalster... måste behnadlas... bra att du tänker besöka veterinären på måndag... :smirk:
 
Sv: Konstiga ljud? Hostningar???

Försöker att fjäska ut honom redan idag. Ena pållen har ett öga som rinner.... :D
 
Sv: Konstiga ljud? Hostningar???

Kan det vara "kennelhosta". Läste i en bok att det famkallar hosta vid ansträngning och att hunden vill kräkas alt kräks upp slem. Feber och trötthet.

Det står oxå att det går över på 10-14 dagar, annaars ska man kontakta veterinär. :crazy:

Det stämmer ju ga bra, han hostar vid ansträngning och får kräkreflexer. Sover jättemycket... :cry: Ett helt dygn kvar till vi ska till veterinären!
 
Sv: Konstiga ljud? Hostningar???

Låter som typiska noskvalster. Behandling är relativt enkel och inte speciellt dyr. Görs med licenspraprat som ligger på recept. Du medicinerar (med tablett) en gång i veckan i tre veckor.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 212
Senast: Sassy
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 751
Senast: emma-vsm
·
Hästvård Kommer ut till stallet och hittar min häst med jätte svullna ben på alla fyra, tänk lite lymfangit. Ingen temp, äter ok om än lite...
Svar
18
· Visningar
2 293
Senast: super
·
Kropp & Själ Får man starta en ”tolka mina Covid-symptom”-tråd? Har försökt ringa 1177 i två dagar nu men det går verkligen inte att komma fram, och...
2
Svar
28
· Visningar
3 891
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp