Bukefalos 28 år!

Konsttråden!

Puttar upp den här tråden istället för att bara dumpa mina färdiga saker i VGV-tråden :p
För lite mer än en månad sedan kom jag fram till att måla i datorn nog är lite kul ändå. Håller på att lära mig hur man jobbar med .... eh, allt? Men det är kul!

Senaste grejen jag har pysslat med är den här dahlian. Fråga mig inte hur jag resonerade när jag kom fram till att göra en dahlia som första detaljerade blomman någonsin (det här är typ målning fem jag någonsin gett mig på hahaha), men jag tycker de är så fina så jag kunde inte låta bli! Dessutom är jag fullkomligt värdelös när det gäller olika sorters blommor, så det fick bli en jag visste vad den hette :p

Nu ska jag fundera på vad som kallar mig härnäst.

Visa bifogad fil 114885
Jag kollade lite snabbt utan att läsa och sortbestämde den till Cafe au lait rose innan jag såg att bakgrunden inte såg riktigt rätt ut 🤪
 
Jag har pillat med en profil. Är inte helt säker på att jag är klar med henne, men nu får hon vara ifred ett tag :p
1679577564665.png
 
Den här tråden behöver puttas upp! :p

Jag har petat vidare med min Pixlr när intresset och fokuset finns. Det går bra ibland, mindre bra ibland :p Men jag ser det som en av fördelarna med att göra något som sin hobby: behöver faktiskt inte lyckas med allt för att få göra det :rofl:

Det här är det senaste jag ritade, höstinspirerat:
autumn.jpg
 
… och ett litet växthus på gång. Det blev inte mer ritande sen jag skrev i den här tråden sist, vi har haft lite att göra! :D Men nu kladdar jag lite igen.

Funderar på att ge mig på akvarell eller om jag ska färglägga digitalt. Vad tycker ni, för och nackdelar?

Visa bifogad fil 129401
Akvarell är roligare, blir mycket mer liv i det än digitalt kan bli. Men så älskar jag hantverk.
 
Jag måste köpa en ritplatta bara. Antar att det är hemskt svårt med datormus?
Jag har inte provat färglägga med datormus, antar att det är svårare men omöjligt är det ju ändå inte. Testa och se! Jag har däremot provat att göra några enkla teckningar med touchpad och det är förstås inte heller att rekommendera men det går faktiskt. Så det beror kanske på individens grad av masochism eller hur gärna man vill experimentera runt. Jag gjorde det för att jag ville prova på processen att animera och ta reda på om jag överhuvudtaget tilltalades av det innan jag eventuellt skaffade en ritplatta. Har man redan bestämt sig för att köpa en ritplatta kanske det hade varit onödigt eller känts jobbigare att hålla på utan, jag vet inte.
 
Jag misstänker det också, men är lite lockad av att ”backa” funktionen finns digitalt 😅
oldschoolvarianten är att ta ett gäng kopior i en kopiator och färglägga dom, då har du alltid originalet kvar om du behöver göra fler kopior att rita på. Vet även en mycket duktig illustratör och animatör som jobbar med analoga lager genom att ha ohfilm att måla på, man får välja rätt pennor och färger bara så de fäster.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 307
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 759
Senast: MML
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 908
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 136
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp