Bukefalos 28 år!

"Kontakt med hästens mun" vs långa tyglar, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Kontakt med hästens mun" vs långa tyglar, del 2

*mer fortsättning än svar*

Jag som kommer från helt vanlig tävlingdressyr och rider som jag visade på filmen i inlägg #870. Hur tänker motståndarna till LDR angående min ridning?
Vill du fortfarande ha synpunkter på filmen i inlägg #870 från motståndare till LDR, även såna som inte säger att allt är bra? Jag har också tittat på några av de andra filmerna som finns på hästen på YT.

Jag tycker att du har en jättefin häst som rör sig trevligt. Eftersom han gjort bruksprov antar jag att han skall användas till avel. Jag tror tyvärr att du kan få färre som vill köpa hans tjänster om du INTE rider honom i LDR. De flesta som uttalat sig här, och det speglar nog det allmänna tyckandet, tycker att en häst i LDR är genomsläpplig, ihopsatt, mjuk i ryggen, mm. Det har framkommit med stor tydlighet i den här debatten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Behåller ni kontakten eller ger ni hästen total eftergift på tygeln om den protesterar mot er inverkan genom att backa? Varför? Aldrig...
2
Svar
20
· Visningar
2 955
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Ridning Hej! Jag har på senare tid börjat ifrågasätta hur nödvändigt det egentligen är att rida sin häst på korta tyglar, eller över...
56 57 58
Svar
1 141
· Visningar
86 548
Senast: IngelaH
·
Dressyr Hoppas jag har lagt tråden i rätt forum. (Videon vänds rätt efter några sekunder) Jag behöver hjälp med att förbättra min sits och...
2
Svar
20
· Visningar
2 943
Senast: Brille
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 173
Senast: KSF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp