Kontinentalsäng eller dubbla ramsängar?

Ikea är typ i klass med mios absolut billigaste har jag fått förklarat. Dålig kvalitet helt enkelt.

Min uppfattning när vi skulle köpa säng (Vilket baserade sig på läsande av massa tester och folks beskrivning av sina sängar, så jag påstår inte på något vis att jag har facit.) var att Mio nästan var det minst prisvärda man kunde välja. Inte ett dugg bättre än Ikea men dyrare eftersom varumärket tillåter det.

Nu säger jag inte att det är så. Och det har säkerligen kommit helt andra sängar sen jag studerade sängalternativ. Men att det skulle vara fakta att Ikeas bästa är som Mios sämsta ställer jag mig väldigt tvivlande till...
 
Vi köpte säng i våras.
Bytte från en 160 kontinentalsäng som va för mjuk och vi hamnade båda i en stor grop. Det lilla företaget den va ifrån finns inte mer. Sängen va 10år+ , vet inte exakt då de va min sambos.
Va på sova, Kungsängen, mio och sängjätten. Köpte från sistnämnda. Lite över vår budget men den är amazing! Heter Sköön Residence tror jag, med en sval lite memoryaktig bäddmadrass med gel i som ska kyla (?). Aldrig varit så svettig än sen dess så kanske funkar på riktigt. Stod mellan den och en från Ekens som va exakt lika skön. Dock fanns ekens bara i 180 och jag ville ha större. Vår säng är 200*210. Hel kassett, bökig att bära upp till övervåningen men det gick! Sängjättens personal hjälpte till hela vägen till rätt plats och uppackad. Nöjd med servicen, ja vår säljare va trevlig på riktigt och det påverkar såklart!
 
Jag har en ikeasäng som är drygt 5 år gammal och som jag är kanonnöjd med. De senaste tre åren har jag delat den med sambon och han klagar inte heller men skulle nog egentligen haft en som är 2,10 lång men det är ju inte sängens fel. Jag köpte den billigaste och hårdaste resårbotten som fanns samt den dyraste bäddmadrassen. Jag tror bäddmadrassen kostade ungefär lika mycket som resårbotten gjorde. Min sambo väger nog 40 kg mer än vad jag gör men jag kan inte märka några skillnader på sidorna av sängen och jag rullar inte på honom vilket ofta händer i andra sängar. Så jag skulle säga att den här sängen är väldigt prisvärd!
 
Vi bytte säng för drygt 1½ år sedan, köpte den på sova om jag inte minns helt fel. De blev ramsäng med hel bäddmadrass så vi märker inte av skarven. Vi kollade på kontinentalsäng och var nästan helt säkra på att köpa en sådan men nja fanns ingen jag gillade riktigt i min prisklass :meh: Tror vi gav strax över 10 tusen för vår säng utan gavel, ska dock köpa en bättre bäddmadrass då jag tycker våran är för hård ..
 
Vi har en kontinentalsäng från Mio. Vi köpte den för ett år sedan när det var rea på sängaf. Vi betalade väl ca 21000kr inklusive sänggaveln då. Sambon har en medelfast sida och jag fast. Vi byter sida emellanåt när det behagar oss, vilket är skönt. Skulle dock säga att det inte är den skönaste sängen jag sovit i, men jag hade också väldigt svårt att veta vilken fasthet jag skulle ha. Så här i efterhand tänker jag att jag borde valt medel istället för fast.

Sängen är bra, de flesta tycker att den är himmelsk skön och framförallt en jäkligt pampig säng. (Bild från förra året, samma dag som vi satte upp sängen. Sängkläderna är helt andra nu när vi har ett dubbeltäcke istället för två enkeltäcken:angel:)
feaQZfr.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp