Bukefalos 28 år!

E

Elemmírë

(om denna tråd ligger fel ber jag vänligast att den flyttas rätt)

Funkar detta som kontrakt? Är det giltigt?
Ska jag lägga till? Tabort nåt?

Kontrakt
 
Sv: Kontrakt!

Byt ut "Denna dag har" mot datum. Tex 12/1 har avtal träffats om köp av...

och sätt Köpeskillingen med ________ :- kvitteras härmed Ovanför signeringen, annars gäller inte underskruften på det.

Bör kanske skriva ngt om dolda fel?

och om det är du som köper hästen, besikta den så du inte åker på en nit om hästen i slutändan visar sig ha dolda fel.
 
Sv: Kontrakt!

Tack för hjälpen!!! :bow:
Skrev: Idag, den 30 april 2006... osv...
och ändrade det du sa...

Angående besiktning har jag redan haft hästen ett bra tag och kontraktet är bara en formalitet. jag inser att det mycket väl kan finnas fel på hästen, men det tar jag på mig:)
 
Sv: Kontrakt!

Jag skulle skrivit ut detta också:

Häst
Härstammning, ras och utbildningsnivå.

Pris/Betalning
Betalt KONTANT den: xxxx

Andra saker man kan lägga till:
Användningsområde
Tvist


Ang att kontraktet gäller som kvitto, varför inte bara skriva seperat kvitto ?
 
Sv: Kontrakt!

Jag tycker absolut du ska köpa ett färdigt fr ridsportsförbundet i stället så vet du att du inte missat ngt. T ex hästens användningsomr.
Lycka till1
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 164
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag har skrivit på kontrakt på en hyresrätt och ska nu sälja min bostadsrätt. Jag har två uppskjutna reavinstbeskattningar från tidigare...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 735
Senast: Dentaku
·
Hemmet För några dagar sedan fick jag kontrakt på ny hyresrätt. Ska nu säga upp min gamla men behöver lite hjälp att tänka. Har egentligen...
Svar
12
· Visningar
868
Senast: mysboll
·
Anläggning Hej! Jag har blivit vräkt ur stallet min häst står i, pga att hon sparkat en annan häst (inget märkvärdigt, ingen skada) samt de andra...
Svar
2
· Visningar
1 281
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp