Korsningar 3 årstest/kvalité/championatet. Får vi vara med?

nexxa

Trådstartare
Jag har två 2 åringar hemma, den ena som är ett halvblod ska vara med i 3 årstestet. (första gången jag deltar så jag är GRÖN gällande regler osv)
Jag hade velat ha med min valack, inte 3 årstestet men någon sa att jag fick vara med i championatet. Han ska visas på en exteriörbedömning för enbart korsningar i maj och jag undrar vad som krävs av oss? Läste på asvh:s hemsida men begrep inte riktigt :o

Någon som vill berätta hur/när/vad? Krävs det visst antal poäng osv? Kan vi få en fast plats eller bara bli reserver?

Hoppas jag la tråden rätt :bow:
 
Sv: Korsningar 3 årstest/kvalité/championatet. Får vi vara med?

Har jag för mig rätt så för att kunna få diplom som renrasigt hbl sto så måst hästen vara minst 158 cm i manken och kunna löshoppa minst 130 cm tror jag det var. dock lite osäker. sen måste dom visas ridna i alla gångarter för att få diplom också.

sen e de en himla massa betsämmelser om bett, träns mm mm så de e massor att kolla upp. kram
 
Sv: Korsningar 3 årstest/kvalité/championatet. Får vi vara med?

Menade mest TNT =) Shakirah ska vara med i så mycket vi kan och får..
Men hon jag köpte Shakirah av sa att hon hört att jag kunde vara med , men TNT i championatet men jag undrar vad som krävs för det. Han är ju trots allt korsning.
 
Sv: Korsningar 3 årstest/kvalité/championatet. Får vi vara med?

vet att min kompis som har ett renrasigt hbl men med okänd pappa (ej lös licens de året) fick vara med som reserv inget annat. dom med okänd hästamninge eller liknande har aldrig samma chans att få vara med. vet att det är väldigt många som vill vara med så har man tur så kanske. men skulle ej tro att dom går med på de.
 
Sv: Korsningar 3 årstest/kvalité/championatet. Får vi vara med?

Kopierat från ASVH:s och Swedw Horse sidor.:

För att få starta i 3-årstest krävs:
3-åriga varmblodiga ridhästar registrerade i ASVH enligt nedan:
Grundstambok avdelning I (gröna papper)
Grundstambok avdelning II (vita papper)
Grundstambok avdelning III (gula papper)
Importerade varmblodiga ridhästar ska före anmälan vara inregistrerade hos ASVH Service AB i Grundstambok I-III.

Uttagning till final (Swede Horse)
3-åriga svenskfödda och i utlandet födda (svenskägda) hästar registrerade i ASVH med grönt, vitt eller gult hästpass kan genom deltagande i 3-årstest kvalificera sig för start i Svenskt 3-årschampionat.
För att vara startberättigad i final krävs följande:
Hästar kvalificera sig till final enligt följande regler;
Hästar som uppnår 48 p totalt med godkänt ridprov och dessutom betyg i gångarter eller hoppning enligt nedan:
Gångarter
De tre betygen skritt, trav och galopp ska vara lägst 8 i genomsnitt och inget av dem får vara under 7.0
Hoppning
De tre betygen galopp, hoppning teknik och förmåga samt hoppning allmänt intryck ska vara lägst 8 i genomsnitt och inget av dem får vara under 7.0.

Summa summarum: kolla hästens pass. Måste vara reg i ASVH. Grönt, vitt eller gula papper.
För deltagande i Swedw Horse lägst 48 p med lägst 8 i snitt och ingen delpoäng under 7 och godkänt ridprov på 3-årstest.
Med en 3-åring kan man alltså bara kvalificiera sig till Swede Horse genom 3-årstest.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp