Bukefalos 28 år!

Kort sadel

gadriel

Trådstartare
Vill gärna köpa en westernsadel till min häst, jag har inga avsikter att tävla eller hålla på med någon särskild gren utan vill helt enkelt ha en skönt sadel att rida i skogen med samt träna lite trail-inspirerat :)

Vilken typ av modell skulle ni rekommendera till sådan användning? (jag vill inte ha bomlös sadel).

Min häst har ganska mycket manke och är rätt smal över ryggen (omusklad då hon precis börjat ridas in), samt kort anläggningsyta, jag vet att det är svårt att råda utifrån bild osv men har ni tips på någon modell/märke som kan vara värt att testa på henne? Hon är ca 165 cm.

Någon tips på märke som är hyffsat bra kvalité? Har tänkt mig en begagnad sadel runt 3000-6000 kr.


Stort tack på förhand.:bump:

Vet ni någon sadelprovare i närheten som har begagnade westernsadlar tar jag gärna emot tips, bor mellan Växjö och Värnamo. Kan i dagsläget inte lasta min häst så behöver i så fall någon som kan komma till mig. :)


sagis.jpg
 

Liknande trådar

Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
2 020
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har idag en Tekna S Line Dressyr som ligger bra på hästen men jag är så trött på att det är en syntetsadel. Ska börja leta efter en...
Svar
0
· Visningar
956
Senast: Laban
·
Utrustning Har en häst med kort svängd rygg. Jag själv är hyffsat ”normal” i kroppen dvs 167cm lång och 59 kg tung. Vill gärna rida i 17” sadlar...
Svar
2
· Visningar
790
Utrustning Jag ska ta ut sadelutprovare när Nelly är igångsatt, i första hand dressyrsadel men kanske även byta hoppsadeln som inte passar. Skulle...
Svar
10
· Visningar
2 666
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp