Bukefalos 28 år!

Kostnad hopptävling, meetings?!

Mattan

Trådstartare
Hejsan, ska ju skaffa ponnysar till mina döttrar nu och den äldsta vill tävla och träna i hoppning och göra en ordentlig satsning, alltså hon vill inte bara åka på små tävlingar då och då utan hon vill verkligen satsa..:d Och nu undrar jag vad en hopptävling kan tänkas kosta, med startavgift osv menar jag då. (Lokal och nationell, på D-ponny)
Och sen vad ett meeting kostar ungefär. Om vi tänker ett 2-3 dagars meeting, vad kostar det ungefär med startavgifter, uppstallning osv?! Vet att man omöjligt kan svara exakt men ungefär..?
Tacksam för svar!!:):bow:
 
Hejsan, ska ju skaffa ponnysar till mina döttrar nu och den äldsta vill tävla och träna i hoppning och göra en ordentlig satsning, alltså hon vill inte bara åka på små tävlingar då och då utan hon vill verkligen satsa..:d Och nu undrar jag vad en hopptävling kan tänkas kosta, med startavgift osv menar jag då. (Lokal och nationell, på D-ponny)
Och sen vad ett meeting kostar ungefär. Om vi tänker ett 2-3 dagars meeting, vad kostar det ungefär med startavgifter, uppstallning osv?! Vet att man omöjligt kan svara exakt men ungefär..?
Tacksam för svar!!:):bow:
Gå in på tdb.ridsport.se, sök tävlingar i er närhet och läs propositionerna, så får du mest korrekta svar.

Men mellan tummen och pekfingret så kan klasserna kosta kanske 100-500 kr per klass och uppstallning mellan kanske 500-2 500 kr per meeting. Sen tillkommer veterinäravgift på kanske 100-200 kr per häst och boende, mat och resor.

Tävlingar på lägre nivå är oftast billigare än tävlingar på högre nivå.

/Lady_S
 
Gå in på tdb.ridsport.se, sök tävlingar i er närhet och läs propositionerna, så får du mest korrekta svar.

Men mellan tummen och pekfingret så kan klasserna kosta kanske 100-500 kr per klass och uppstallning mellan kanske 500-2 500 kr per meeting. Sen tillkommer veterinäravgift på kanske 100-200 kr per häst och boende, mat och resor.

Tävlingar på lägre nivå är oftast billigare än tävlingar på högre nivå.

/Lady_S
Tack så mycket:)
 
Nu har jag en till fråga...:o I propositionerna står det först vilken klass osv och sen Avgift och sen E.Avgift.. Vad betyder E.Avgift? Är det något som alla betalar eller ja, vad är det helt enkelt? Tusen tack för svar:):bow:
 
Jag jobbar med en av de större nationella ponnytävlingarna i Sverige och vi har ett 4-dagars meeting varje höst. Kostnaderna för detta är 750:- i meetingavgift och då ingår startavgifterna till alla klasser. Uppstallning 1400:-. Veterinäravgift 100:-. Utöver detta tillkommer resekostnader, boende och mat.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 896
Senast: hollypolly
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 374
Senast: TinyWiny
·
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 473
Senast: LiviaFilippa
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 943
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp