Bukefalos 28 år!

Kreativa alternativa stavningar på vanliga ord.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gillar Allis - jag gillar överlag namn som stavas som de låter. Viljam ser konstigt ut just nu, men jag kommer säkert att tycka det också är lite smart om/när jag sett det några gånger till. Jag har betydligt större problem med felaktiga accenter som till exempel Thèrèse som enligt namnägaren ska uttalas Teres.

Det finns 365 personer i Sverige som har Theresé som tilltalsnamn. Undrar hur många som vill att det uttalas som det skrivs?
 
Jag har blivit så pass skadad av allt jag läser på internet att jag ser felstavningar även där de inte finns. Jag har börjat räkna med dem och får ibland gå tillbaka och läsa om och inse att det varken fanns stavfel eller grammatiska diton.:D
 
Jag har blivit så pass skadad av allt jag läser på internet att jag ser felstavningar även där de inte finns. Jag har börjat räkna med dem och får ibland gå tillbaka och läsa om och inse att det varken fanns stavfel eller grammatiska diton.:D

Och jag läste "grammatiska dildon". Så passande.

Den här tråden har för övrigt fått mig att titta på en föreläsning på franska om en bok av Raabe som handlar om Nietzsche, kommentarer om en annan författare och sedan råkat se några scener ur en film med Jack Nicholson dubbad till italienska. Allt för att få reda på hur namnet Chasper uttalas i Centraleuropa. Svaret är: Precis som det ser ut. Av någon anledning tror jag inte att den handfull svenskar som har namnet vill ha det uttalat så.
 
Jag vet inte med mig att jag stavat kreativt på sistone. Men en kväll med internationell förbrödring över en del vin, råkade jag prata om ölbajs.
En blandning av svenska, engelska, tyska och holländska fick mig att entusiastiskt berätta om all färsk ¨beerpoo¨ jag sett när jag var ute och sprang.
:o:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp