Kröningen av kung Charles III

Rosett

Trådstartare
Ska ni kolla?
Börjar kl 12 på TV4 tror jag men vet inte när själva kröningen sker.

Jag hade inte tänkt kolla men ändrade mig, är trött så kan lika väl se tv hela em. :)

Har nog aldrig sett en kröning, de sker ju inte så ofta.
Kommer säkert vara hästar med. 🐴 De har visat kröningsvagnen med vita hästar på tv för nån dag sen.
 
Jag kollar just nu men kommer inte kunna kolla live hela dagen. Jag kollar också för att det är en historisk händelse, inte för att jag är rojalist.

Gillar hästarnas peruker (not) 😂 Dock bara de som drar vagnen med Charles och Camilla som har peruker.
20230506_112511.jpg
 
Charles mantel med släp ser rätt sunkig ut. Den är säkert gammal men ändå.

Ser jag fel? Varför går Camilla först? Borde inte kungen gå först in, han är ju ”högre i rang”.
 
Man får inte längre så mycket för 100 miljoner pund som tidigare. Tydligen har aldrig så mycket polis varit ute på gatorna. Än så länge har de mest arresterat republikaner som håller upp plakat för att protestera mot monarkin.
 
Charles mantel med släp ser rätt sunkig ut. Den är säkert gammal men ändå.

Ser jag fel? Varför går Camilla först? Borde inte kungen gå först in, han är ju ”högre i rang”.
Jag antar att "huvudpersonen" anländer sist, de vanliga gästerna i kyrkan har ju suttit där i timmar, sedan anländer allt viktigare gäster, sedan kungafamiljen, och allra sist den det hela handlar om, och då kan programet börja :)
 
Ska ni kolla?
Börjar kl 12 på TV4 tror jag men vet inte när själva kröningen sker.

Jag hade inte tänkt kolla men ändrade mig, är trött så kan lika väl se tv hela em. :)

Har nog aldrig sett en kröning, de sker ju inte så ofta.
Kommer säkert vara hästar med. 🐴 De har visat kröningsvagnen med vita hästar på tv för nån dag sen.
Nä. Spektakel från forntiden för en monarki som borde avskaffats för länge sedan. Fast samväldet får råda sig själv, men som utomstående inte intresserad.

Jag tänker att vi kan koncentrera oss på att befria Bernadotte från sina statligt ålagda plikter här hemma istället.
 
Varför håller de två gubbarna i Charles kappa som små barn som håller i mammas kjol?? När han gick ut ur kyrkan med kronan på.
 

Liknande trådar

Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 199
Senast: Karamello30
·
Kropp & Själ Jag har grubblat hela dagen på detta. Vill ventilera mig, men känns som om detta jag kommer skriva kommer låta ganska...Ljugit! MEN, jag...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 752
Senast: Exile
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 744
Senast: _Taggis_
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 637
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp