´"Krut-Allan"

Maira

Trådstartare
Hjälp! Min häst har vaknat till och är pigg och glad som en "tonåring" igen!

Vi flyttade till nytt stall för två veckor sedan med fantastiska ridvägar. Han tycker det är underbart roligt i skogen! Problemet är att han blir väldigt framåt och stark.

Jag orkar inte rida honom i form "rakt fram" så att säga. Vill inte tvinga ner honom på graman el dyl.

När han travar tar han i så han skjuter sadeln bakåt, ser när jag kommer hem att den kanat en bra bit!!! Det har den inte gjort förut... :confused: Den är inte för trång, snarare tvärtom.

Har ni några tips hur jag ska kunna få tag i honom bättre. Eller är det bara jag som är för klen i min ridning??? :D

Rider jag på böjda spår och volter på nån äng så går det mycket bättre, även om jag får rida och ta i som *** för att hålla om honom.
 
Sv: ´"Krut-Allan"

Rid öppna/sluta och skänkelvikning osv så hästen får tänka lite och inte bara springa på framåt, det är väldigt lätt hänt att det blir dragkamp annars, de där med sadeln hade jag nog kollat upp, en bra sadel glider ingenstans även ifall hästen är jobbig.
 

Liknande trådar

A
Ridning Jag rider en ung (5 år) häst av travarras (ej körd i trav) 1 - 2 ggr i veckan, mest "på kul" och för att ägaren inte har tid att rida...
Svar
6
· Visningar
2 670
Senast: Annnor
·
Hästvård Min häst, SWB född 2004, ser ibland knackig ut i vänster bakben när hon går i vänster varv, och jag blir inte riktigt klok på vad jag...
Svar
14
· Visningar
2 517
Senast: TeamVM
·
I
Dressyr Hej alla duktiga dressyrryttare! Jag skulle behöva lite tips... jag äger o rider nu för tiden islandshästar. Tränar dem genom...
Svar
3
· Visningar
865
Senast: Mow
·
M
Hästvård Behöver lite hjälp! Min häst är en 21 år gammal valack, och han tränas och tävlas ganska mycket. Han är i fantastiskt bra kondition och...
Svar
7
· Visningar
766
Senast: Monsterkaktus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rintränings- och utställningstråd
  • Lösa hundar
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp