Bukefalos 28 år!

Krypunge som bär saker i munnen?

pixietail

Trådstartare
En tanke slog oss här hemma. Vår dotter (11 månader) kryper ofta och gärna omkring med saker i munnen, typ gummianka, klossar, "tuggleksaker" (ja, fast för bebisar då, för kliande tänder), bär dom länge i munnen när hon kryper omkring.

Gör era ungar också det, eller har vår dotter blivit för präglad av hunden? :eek: ;)

Det är hemskt sött, och ser lustigt ut, men jag har aldrig sett någon annan unge som gör det :)
 
Sv: Krypunge som bär saker i munnen?

Det gör min unge med. :) Vi har iofs också hund, men han är ingen apportör.
Munnen är också bra att bära saker med när man lärt sig gå men armarna är upptagna med att hålla balansen. ;)
 
Sv: Krypunge som bär saker i munnen?

Ja, Rasmus gjorde de när han kröp och gör det fortfarande fast han kan gå nu ;) Och vi har ingen hund.
 
Sv: Krypunge som bär saker i munnen?

När jag var 7 år gjorde jag det en gång. Var på ovanvåningen och hade en radiostyrd bil i ena handen och en kula i andra och skulle gå ner för trappan. L kulan i bilen men den gled av så jag funderade på vart jag skulle lägga den. Var tvungen att hålla mig i räcket också ju, så jag kom på den briljanta idén att stoppa den i munnen, hålla bilen i ena handen och hålla andra handen på räcket så jag inte trillade. Det gick bra. Tills jag hade två trappsteg och missbedömde dem så jag trodde det var ett och släppte räcket och trampade ner. Kulen som förvarades i munnen så där smart gled ner i halsen och fastnade där....:o
Jag fick inte luft och blev halvt om halv hysterisk, vilket mina föräldrar också blev. De ringde ambulans och jag minns att jag satt i pappas knä och kunde knappt få luft, kulen varken rörde sig upp eller ner vad som än gjordes så det var typ bara att vänta på hjälp.

När ambulansen körde in på gården lyckades kulan glida lite till så att jag kunde ta lite djupare andetag nu, så jag blev skitskraj och sprang och gömde mig för ambulanspersonalen. Det var i alla fall en man, vad den andra var vet jag inte, men jag minns när jag gömde mig mellan bokhyllan och väggen, jag såg honom komma och hörde honom också, och såg hans ben när han kom fram ( jag var strax över 1 meter lång bara). Han hade rödgula byxor har jag för mig, kan se benen framför mig i dag :D

När då äldsta sonen fått kulor av sina kompisar så blir jag skiträdd för att de ska hamna i munnen på någon av dem, här är kulförbud i detta hemmet än så länge. När sonen stoppade in en kula i munnen så flög jag i taket så att han i ren förskräckelse spottade ut den:o Ungen hade ju kunnat sätta den i halsen pga min reaktion, men jag blev så rädd när jag såg det så jag bara reagerade. JAg har förklarat om och om igen flera gånger om min händelse och att man fkatiskt kan DÖ av det så nu tror jag de förstår, men de visste ju inte detta från början, stackarna, så de begrep först inte min reaktion tror jag. Jag har nog aldrig blivit så rädd förut.:o

Nåväl, nu handlade ju inte tråden om det och jag håller med om att det är gulligt med småttingar med " tuggleksaker" i munnen som om de vore hundar:D Det fick bara mig att tänka på detta med kulan :idea:
 
Sv: Krypunge som bär saker i munnen?

:rofl: Jag känner igen mig (eller sonen rättare sagt!)

Han hade en period då han också hämtade och bar sker i munnen :laugh: så sött :love:

Vi har inte någon hund, däremot så har vi katter och han vill gärna äta som en katt (inte så ofta nu), katterna har han studerat noga, hur de gör när de äter :d
 
Sv: Krypunge som bär saker i munnen?

Båda mina barn har gjort det. Iofs har vi också hund så tanken på att de har sett hunden har funnits hos mig med.
 
Sv: Krypunge som bär saker i munnen?

Här hemma har vi en till som gör så. Det är väl det smidigaste sättet att få med sig sakerna.
 
Sv: Krypunge som bär saker i munnen?

kl

Tack för era svar, då är det inte bara min lilla knäppis. Hon är så söt när hon gör det :D


Enya - fy vad otäckt! Ja, småsaker är inte att leka med helt klart :eek:
 
Sv: Krypunge som bär saker i munnen?

Elina bär också i munnen. Det är lite sött :) Men jag är så rädd att hon skall ramla och slå nyllet i golvet, och då slå upp saken i gommen. Speciellt om det är något som är lite långt. Samtidigt måste hon ju få leka med saker, jag kan inte ta ifrån henne allt som SKULLE KUNNA göra illa henne. Även om jag helst vill :p
 

Liknande trådar

Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 232
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
20 680
Senast: Zewz
·
Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 100
Senast: Amaranthe
·
Övr. Barn Har en fyraåring hemma som är ensamt barnbarn på sin pappas sida samt mormors enda barnbarn. Min farsa har rätt många barnbarn däremot...
Svar
13
· Visningar
1 966
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp