Bukefalos 28 år!

Kula/knuta på örat!

Ferrari

Trådstartare
Min hund har en liten kula/knuta på sitt ena örat.

Den är ungefär en ärtas storlek och har helt plötsligt växt ut på högra örat. :crazy: Kan det vara en tumör?

Så dum som jag är så frågade jag inte veterinärerna idag när jag praoade... jag är riktigt orolig för då man ser liknande kulor/knutor på tex djursjukhuset - veterinärerna så säger de jämt att det är en tumör... :confused:

Kan inte ringa veterinären förrän imorgon och frågar därför er. Hunden lider inte utav det och vi märkte den först igår.
 
Sv: Kula/knuta på örat!

Vad jag vet är det en slags tumör, men en godartad sådan.
Mitt minne är kort (som alltid) och jag minns inte vad de kallas. Men de brukar inte vara svåra att ta bort och brukar vara ofarliga!
 
Sv: Kula/knuta på örat!

Är den mjuk?
Jag tänkte direkt på blodöra (alltså att vovven gör illa örat på nåt sätt och ett blodkärl går sönder så att blod läcker ut under huden) men vet inte om de kanske brukar bli större än ärtor i vanliga fall...?
Äh, bara spånar lite. Hoppas att det inte är nåt otäckt...
 
Sv: Kula/knuta på örat!

Jag tänkte på samma som dig. Min systers hund fick blodöra, men vet sa att hon skulle ta hål på den själv. Fast det tycker jag låter mycket konstigt! Behöver hunden inte antibiotika när vet har tagit hål på den( för jag hade aldrig gjort det själv i vilket fall)?
 
Sv: Kula/knuta på örat!

Det låter som histiocytom, men som hemlig skriver är det en godartad tumörform!

Enya: Vad gäller blodöra har jag alltid fått höra att man INTE ska punktera det, just för infektionsrisken!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Imorgon måndag blir det veterinär. Men tills dess... Vår gamla hund opererade en fettknuta? För 2 månader sedan. Han hade haft den i...
Svar
18
· Visningar
1 604
Senast: russinbulle
·
Hundhälsa Hej! Ny i bukefalos och har sett en lång engagerande tråd om cancer i lymfan. MIn snart 13-åriga (i november) Siberian Husky har nu fått...
Svar
1
· Visningar
928
Senast: Modig_Korn
·
Hundhälsa Får varna för ett långt inlägg.. Behöver skriva av mig och samtidigt få råd från andra hundägare.. Har en jack russel tik som är 12,7 år...
2
Svar
26
· Visningar
5 942
Senast: Maddix24
·
Hundhälsa Jag brukar inte starta trådar. och egentligen behövs det väl inte - jag har redan pratat med veterinären en gång tidigare och senast nu...
Svar
16
· Visningar
5 946
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp