Kulltråden- Från löp till valp.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi tillverkar o tillverkar,hoppas det blir någon utdelning ochså, UL i morgon em på fralla nr 2.
Mopsz_kutyusok_parban_eladok_jelkepes_aron__573711363836770.jpg
 
Jaha! Det ULet gick ju sådär,full blåsa,proppfull magsäck,några tarmar och ingen säker valpblåsa kunde hittas.Återbesök om 1 vecka. Om någon undrar över kollarna så är det en självfödande fralla så jag vill gärna veta + att hon kommer säljas om hon är odräktig.
 
Jaha! Det ULet gick ju sådär,full blåsa,proppfull magsäck,några tarmar och ingen säker valpblåsa kunde hittas.Återbesök om 1 vecka. Om någon undrar över kollarna så är det en självfödande fralla så jag vill gärna veta + att hon kommer säljas om hon är odräktig.

Vi vill också veta helt säkert och gör därför alltid UL.
Det är skönt att veta 100% för planeringens skull. Jag kommer aldrig mer lita på dräktighetstecken efter att leasingtiken blåste oss alla sist. Vi och ägaren var verkligen bombsäkra på att hon var dräktig fast det bara var 3v kvar. Så snopet att hon var tom.
 
Vi vill också veta helt säkert och gör därför alltid UL.
Det är skönt att veta 100% för planeringens skull. Jag kommer aldrig mer lita på dräktighetstecken efter att leasingtiken blåste oss alla sist. Vi och ägaren var verkligen bombsäkra på att hon var dräktig fast det bara var 3v kvar. Så snopet att hon var tom.

Fast ett ul är ingen 100% garanti för att det föds valpar. Tikar kan ju resorbera foster som dör ända upp till 5 veckor.
 
Jaha! Det ULet gick ju sådär,full blåsa,proppfull magsäck,några tarmar och ingen säker valpblåsa kunde hittas.Återbesök om 1 vecka. Om någon undrar över kollarna så är det en självfödande fralla så jag vill gärna veta + att hon kommer säljas om hon är odräktig.
Vad menas med självfödande?
 
Fast ett ul är ingen 100% garanti för att det föds valpar. Tikar kan ju resorbera foster som dör ända upp till 5 veckor.

Förvisso men det ger ändå bra mycket mer att gå på. Ffa om man ska ha hem en foder/leasingtik.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 958
Senast: mackan
·
Hundavel & Ras Måste bara skriva av mig lite, jag är så LYCKLIG!! Efter över ett år i valpkö, väntan på löp, parning och valpning, så är nu äntligen...
2
Svar
39
· Visningar
3 138
Senast: Only_Me
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 675
Senast: lundborg
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 072
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp