Kulltråden- Från löp till valp.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina damer och herrar - löpet är igång :D
Det har även blivit en ändring av hane, som jag tror kommer bli till det bättre.
Jag hade gjort en miss när jag gjorde mina efterforskningar, som jag upptäckte häromdagen. Är väldigt glad att jag upptäckte det innan parning, och hittills har ingen på spekulantlistan dragit sig ur :)
 
Mina damer och herrar - löpet är igång :D
Det har även blivit en ändring av hane, som jag tror kommer bli till det bättre.
Jag hade gjort en miss när jag gjorde mina efterforskningar, som jag upptäckte häromdagen. Är väldigt glad att jag upptäckte det innan parning, och hittills har ingen på spekulantlistan dragit sig ur :)

Heja!! Hoppas allt flyter på bra nu :up: !

Alltid skönt när missar upptäcks INNAN parning...
 
Mina damer och herrar - löpet är igång :D
Det har även blivit en ändring av hane, som jag tror kommer bli till det bättre.
Jag hade gjort en miss när jag gjorde mina efterforskningar, som jag upptäckte häromdagen. Är väldigt glad att jag upptäckte det innan parning, och hittills har ingen på spekulantlistan dragit sig ur :)

Skönt det upptäcktes innan! Blir ju lite nyfiken på vad ni har bytt till (även om det inte kommer säga mig någonting). Kommer ni att ha en hemsida? :D
 
Heja!! Hoppas allt flyter på bra nu :up: !

Alltid skönt när missar upptäcks INNAN parning...

Tack! :)

Ja, verkligen! De hade en tik gemensamt tre led bakåt, som lämnat väldigt bra jaktligt - men framförallt en av hennes kullar lämnar armbågsproblem.. Ladda har avkomma X av henne i sin stamtavla, en hane som inte lämnat problem, men den tilltänkta hade avkomma Y från henne bakom sig, där både Y och dennes syskon i sig själva är fria, men som lämnat armbågsfel i nästan alla sina kullar. Jag tycker det känns onödigt risky att lägga samman de anlagen helt enkelt.
 
Skönt det upptäcktes innan! Blir ju lite nyfiken på vad ni har bytt till (även om det inte kommer säga mig någonting). Kommer ni att ha en hemsida? :D

Ja, verkligen! Jag kan skicka PM om namn :)
Jag får se om jag fixar en hemsida, en enkel variant borde jag kanske se till att ha ändå :p Men eftersom vi knappast kommer bli några storskaliga uppfödare och jag avskyr hemsidor som inte uppdateras regelbundet, så tar det emot lite :D
 
Ja, verkligen! Jag kan skicka PM om namn :)
Jag får se om jag fixar en hemsida, en enkel variant borde jag kanske se till att ha ändå :p Men eftersom vi knappast kommer bli några storskaliga uppfödare och jag avskyr hemsidor som inte uppdateras regelbundet, så tar det emot lite :D

Ja skicka gärna pm.
Äsch, hemsida är kul. Dessutom stör det nog folk mer hur många uppfödares hemsidor ser ut att vara en 12-årings blogg snarare än en hemsida för sin kennel(:angel:). Man behöver ju inte uppdatera där hela tiden tänker jag, lite grundläggande info kommer man långt på. :D
 
Ja skicka gärna pm.
Äsch, hemsida är kul. Dessutom stör det nog folk mer hur många uppfödares hemsidor ser ut att vara en 12-årings blogg snarare än en hemsida för sin kennel(:angel:). Man behöver ju inte uppdatera där hela tiden tänker jag, lite grundläggande info kommer man långt på. :D

Hahaha, sant :D
 
Mina damer och herrar - löpet är igång :D
Det har även blivit en ändring av hane, som jag tror kommer bli till det bättre.
Jag hade gjort en miss när jag gjorde mina efterforskningar, som jag upptäckte häromdagen. Är väldigt glad att jag upptäckte det innan parning, och hittills har ingen på spekulantlistan dragit sig ur :)
:banana::bump::banana::bump::D Nej jag har inte väntat det minsta :angel: :D
 
Någon som är en hejare på färggenetik och vill ge sig på en gissning på vilka färger som kan ploppa upp i kullen? Eller är brunt så dominant att det blir brunt av alltihop? :D

Ladda (mamma) är brun.
Mormor är röd.
Mormors mor är brun.
Mormors far är röd.
Morfar är brun.
Morfars far är brun.
Morfars mor är brunskäck.

Hanen är brun.
Farfar är brun.
Farfars far är brunskimmel.
Farfars mor är brunskimmel.
Farmor är brun.
Farmors mor är brunskimmel.
Farmors far är brunskimmel.

Ännu längre bak på pappans sida finns rödskäck, brunskimmel, brun, brunskimmel.

Ännu längre bak på mammans sida finns brunt, rött och brunskimmel.

@Dentaku kanske? :idea:
 
Senast ändrad:
Skalmans brud kom några dagar tidigare än förväntat (i går), då husets herre blev för intresserad :D
Hon hann vara här i typ 8 minuter så satt Skalman där han skulle - duktig nybörjare :love:
Så nu börjar nedräkningen för att se om det tar sig eller inte :)
Är galet glad i att hon fungerar klockrent med min surtant, som kan vara svår med främmande tikar :)Otroligt trevlig och lättsam tik :heart
 
Meeen löööööp någon gång då!!
Fast egentligen är hon inte sen ännu. Bara jag som är otålig :grin:

Valpköpare börjar trilla in med intresseanmälan. Från söder upp till Umeå, Norge och även till tjänst. Har ändå sållat bort några. Åh vad jag hoppas vår otur kompenseras nu med en rejäl kull. Gärna många tikar.
 
Meeen löööööp någon gång då!!
Fast egentligen är hon inte sen ännu. Bara jag som är otålig :grin:

Valpköpare börjar trilla in med intresseanmälan. Från söder upp till Umeå, Norge och även till tjänst. Har ändå sållat bort några. Åh vad jag hoppas vår otur kompenseras nu med en rejäl kull. Gärna många tikar.

Vi längtar efter bilder på små schäfervalpar. :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 952
Senast: mackan
·
Hundavel & Ras Måste bara skriva av mig lite, jag är så LYCKLIG!! Efter över ett år i valpkö, väntan på löp, parning och valpning, så är nu äntligen...
2
Svar
39
· Visningar
3 135
Senast: Only_Me
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 672
Senast: lundborg
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 067
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp