Bukefalos 28 år!

Kuriosa om kända hästar!?!?

Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Det må ju ha varit lite konkurens dem i mellan, vem som var högsta hönset.. Vad vet man om vad hingstar snackar om:crazy:
Jupiter kanske var "tryckt" av zoogin?:confused:
 
Ang Self Confident

micke var ute o red sin älskling när han plötsligt blev skogstokig och kastade av honom. Sedan försökte han bita o trampa ihjäl sitt största fan. Det upptäcktes när Self Confident kom hemtraskande utan Micke. Han som alltid propagerade för hur snäll hästen var o att han kunde gå med valackarna i hagen osv.
Micke fick multipla frakturer på ena armen bäckenskador o bitskador.
Tur att hästen slutade när han gjorde och att Micke använde hjälm.
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Måste bara nämna för att jag såg annonsen.
Spending Queen är till salu. Hon är mamma till bla Lilie M
Till saken hör att det inte gick att få queen att ta ett travsteg.Vi kunde inte ens rida henne. en gång bara hon drog rätt upp i skogen utan anledning. Vi som då red o körde bakom bara gapade.
Vi gav upp sen , tur att hon blev sån bra mamma:)
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Kom på en till sak jag fick höra bara härom dagen.. Jupiter Hornline led ju av magsår! Orsaken troddes vara Zoogin:crazy:

Zoogin lär ha gett en och annan provtagare magsår genom åren också....;)
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Ja det var det jag hade för mig.. Att armen var av på två ställen:eek: Huvva!
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Vet inte om han var så känd: men Col Maclaine stod bara i hagen mellan starterna!
Dåligt med pengar i plånboken... Ta in hästen från hagen å starta:rofl::rofl:
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Kl

Det kanske inte är okänd kuriosa, men nästa i raden av folkilskna hästar - J.R. Broline. Vårt förhållande slutade med brutna revben, blödning på lungan, hjärnskakning, bit- och sparkskador. Och då skulle ni sett hur hästen såg ut! :D
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Shan Rags dog i provtagningsstallet På Bergsåker efter vinst i ett DD-lopp.:(
Anledningen var brusten kroppspulsåder och hästen fick ligga kvar i boxen tills nästa dag. :eek:
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Fler tragiska dödsfall.

När jag var i tonåren var vi som vanligt på Sprintermästaren.
På radion hörde vi sedan att vinnaren hade avlidit.

Jag tror att det var av foderförstoppning en stund efter loppet.

Kikade på alla vinnare av Sprintermästaren och kommer fram till att det måste ha varit Alex Pride 1986.(?)

Vad tragiskt.
Tänk vad lyckan snabbt kan bytas ut mot tradgedi!
Det som skulle ha varit deras lyckligaste dag...

Nu börjar den här tråden bli lite morbid..:p
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Nu börjar den här tråden bli lite morbid..:p

*håller med* :D

Mack Lobell.....och de rigorösa säkerhetspådraget runt hästen gjorde nästan att våld fick brukas för att hästen skulle kunna identifieras i samband med start i Sverige. :cool:
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Shan Rags dog i provtagningsstallet På Bergsåker efter vinst i ett DD-lopp.:(
Anledningen var brusten kroppspulsåder och hästen fick ligga kvar i boxen tills nästa dag. :eek:
Shan Rags:bow::smirk:
En hjälte, jag fick in v5 han gav 4,5 i odds och rensade 10 ggr på v5:bow::bow:
Men synd om honom var det, han hade redan gått till avel
men dom drog igång honom igen, det här var hans andra lopp efter det.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

*kl*

Någon som minns Jealousy? Stall Segerhuva(Menhammar) satte honom i träning hos SHJ, men när han där krossat X antal vagnar så bedömde SHJ honom som alltför farlig för personalen. Jealousy flyttades sedan till Olle Goop. Kanske var det den flytten som gjorde att de i stor utsträckning valde Goop som tränare för sina hästar efter det?

Jealousy fick det stora nöjet att betäcka Hoot Ivory! :eek:
Hur tänker man då? När man parar två av travsportens största ligister...:crazy:

Jag hade hand om Jealousy för ett antal år sedan,när han verkade inom aveln hos stall uttergäld.Han var faktiskt jättesnäll att hantera då,kanske tävlandet och tränandet gjorde honom så taggad..-HOTAN!!-så du känner till Hot Ivory!! -vet inte så mkt om henne,mer än att hon var lite vass..hon är mormor till min märr..:bump:
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Kl

Det kanske inte är okänd kuriosa, men nästa i raden av folkilskna hästar - J.R. Broline. Vårt förhållande slutade med brutna revben, blödning på lungan, hjärnskakning, bit- och sparkskador. Och då skulle ni sett hur hästen såg ut! :D

-Aha..det kan ju förklara varifrån mitt sto har fått sitt humör ifrån..hela livet har hon varit en huggorm..sparkar å sprätter..
så det gäller å ducka vid borstning och påläggning utav täcke..
(helt ok,hon får hållas så) hihi:D
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Som vanligt kanske jag blandar ihop hästar..

Men var det inte The Onion som Stig H Johansson inte fick rätsida på från början när det gällde autostart?
Har boken i hyllan men ids inte kontrollera.

I vilket fall så var The Onion på tok för het för att klara av det startmomentet och det var t o m riskfyllt att ta honom till banan om startbil tillämpades.

Men då hästen hade en enorm talang och många av dom stora löpen körs med autostart var han och Reijo tvungna att finna en lösning.

Dom monterade en gammal stege bak på Reijos bil och tränade "Löken" där bakom sent på kvällarna.

Till slut blev han reglerbar och det finns en anledning till varför Stig H befinner sig på toppen!:bow:
 
Sv: Ang Self Confident

micke var ute o red sin älskling när han plötsligt blev skogstokig och kastade av honom. Sedan försökte han bita o trampa ihjäl sitt största fan. Det upptäcktes när Self Confident kom hemtraskande utan Micke. Han som alltid propagerade för hur snäll hästen var o att han kunde gå med valackarna i hagen osv.
Micke fick multipla frakturer på ena armen bäckenskador o bitskador.
Tur att hästen slutade när han gjorde och att Micke använde hjälm.

Vem har hittat på den storyn?
Olyckan skedde när Micke skulle ta in Selfen från hagen och han blev tokig, troligtvis pga att en ny hingst anlänt till gården.
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Ja så har jag för mig att det stod i tidningen som Conversation Piece inte läser.
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Jag var på anställningsintervju hos Micke ett par dar innan o fick reda på det några dar senare när jag ringde för o höra hur det hade gått. Fast å andra sidan kan ju ridolyckan vara en annan story men han blev attackerad av Selfen när han red, det vet jag. JAG pratade med Kerstin på kontoret och även Jonny B
 
Sv: Kuriosa om kända hästar!?!?

Ebbes Arnie L.J.

Har man sett honom på en stallgång så glömmer man honom inte!
Men jag behöver lite hjälp här.....:confused:
Skada från födseln kanske?
Ett framben kortare än det andra och liksom lite sned i huvudet....
Ett öra som hänger.

Kan i vanlig ordning ha fel, men förlitar mig på att någon här vet exakt vad han hade råkat ut för!!! :idea:

Hur som helst, att springa in nästan 3,5 miljoner med den "looken" är ingenting annat än MYCKET imponerande!! :bow: :bow:
 

Liknande trådar

Träning Jag har funderat lite på dessa stora halvblod som finns idag kontra förr att deras mankhöjd kan ligga mot en 180 cm. Många hästar dör i...
8 9 10
Svar
185
· Visningar
11 324
Senast: Marita73
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 499
Senast: Görel
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 385
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp