Kvarlämnade saker bostadsrätt

MidnightSoul

Trådstartare
Hej,
hur lång tid måste jag vänta innan jag kan ta med mig det gamla modemet till återvinningen som gamla ägaren lämnade kvar?
 
Det kan bli olovligt förfogande om du kastar det. Vad jag vet finns ingen lagstadgad tidsram. Det du kan göra är att begära handräckning från KFM. Ägaren kommer då att uppmanas att hämta sakerna. Görs inte detta kommer KFM att hämta dessa på bekostnad av den tidigare ägaren. Dock känns detta kanske lite overkill för ett modem? ;) Jag hade nog lagt det i förrådet eller ngt.
 
Det här har jag kunnat… man måste meddela att ägaren har en viss tid på sig att hämta, under tiden har man vårdplikt av sakerna, sen får man kasta/sälja efter en viss tid. Men ett gammalt modem, frågan är väl om nån saknar det ens? 😅
 
Det här har jag kunnat… man måste meddela att ägaren har en viss tid på sig att hämta, under tiden har man vårdplikt av sakerna, sen får man kasta/sälja efter en viss tid. Men ett gammalt modem, frågan är väl om nån saknar det ens? 😅
Tekniskt sett ja dt är ett som egentligen ska lämnas tillbaka. Tror man får en avgift om man inte gör det.
 
Har aldrig haft kontakt med ägaren. Bara med mäklaren.
Du har väl kontaktuppgifter till förra ägaren på kontraktet? Skicka ett mess och fråga. Det kanske bara är ett missförstånd om vem som äger routern.

Mäklaren skulle jag aldrig kontakta om en sådan grej. Mäklaren kan inte göra annat än att vara en mellanhand av information. Så svårt är det inte att själv skicka ett mess.
 
Så det hänger inte med abonnemanget? Tänker om man är gruppansluten i föreningen?
i är gruppanslutna via föreningen men när jag pratade med företaget så skickade dom en ny router till mig då jag inte flyttat in än å ringde och frågade om hur det fungerade då jag ej varit gruppansluten tidigare.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min läkare på företagshälsovården har tabbat sig och skrivit saker i mitt senaste sjukintyg som jag absolut inte vill att min...
Svar
9
· Visningar
878
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 052
Senast: Sel
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
24 25 26
Svar
501
· Visningar
12 883
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 275
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp