Bukefalos 28 år!

Kvarsittningsrätt och husförsäljning

krambanan

Trådstartare
Någon som kan det här med kvarsittningsrätt vid en separation mellan sambos. Inga barn finns med i bilden. Vad kostar det? Vad går tingsrätten på? Om man söker kan då den andre få kvarsittningsrätten eller måste han/hon göra en egen ansökan? Och hur lång tid har man på sig att flytta ut? Hur funkar det med boendekostnaderna under kvarsittningstiden?

Hur fungerar en försäljning om den ena vill köpa ut den andre men den personen sätter sig på tvären bara för att jävlas? :mad:
 
Rent rimligt sett borde ju den som bor kvar stå för boendekostnaden.
Äger ni kåken gemensamt så har den andra parten rätt att få köpa kåken. Men den första parten kan kräva en öppen försäljning för att få ut marknadspris.
Jag tror inte en försäljning kan stoppas. Möjligtvis förhalas ngr steg en sedan slår klubban.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag söker tipps på hållbar laddkabel (2 meter) till IPhone. Nu vet jag inte om jag haft extrem otur, eller om jag misshandlat...
2
Svar
37
· Visningar
1 553
Senast: Badger
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 940
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 349
Senast: TinyWiny
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 135
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp