Lacka om vagn

Niela

Trådstartare
Någon som har gjort de? och vilken färg/spray har ni då haft?

Jag har ju en rockard som är skogsgrön/vinröd.. inte alls mina färger.

Så till sommaren tänkte jag lacka om den.
Slipa ner allt till rent stål, grundlacka, rostskydda den och sedan någon snygg metallicfärg.


Gärna bilder före å efter=)
 
Sv: Lacka om vagn

Spännande projekt! :)

Men jag undrar lite över ditt beslut att slipa den plåtren? är det verkligen nödvändigt, räcker det inte med att matta ned lacken och ev ojämnheter och sedan på med grundlacken? Det känns lite som att göra det svårare (jobbigare) för dig själv att först slippa ned den helt.
 
Sv: Lacka om vagn

Jag har gjort fuskvarianten - målat all metall med hammarlack.
396792_10200996312503645_1484221221_n.jpg

562238_3809240603162_986213229_n.jpg
 
Sv: Lacka om vagn

Det kanske räcker som du säger med å slipa lite bara, vissa ställen främst framme på skaklarna har de börja kommit lite rost , blir ju skav där av selen. Men ska linda dom där när jag fixat den klar för å skydda lacken.

Jag såg metallicfärger i rosa:D silver och pärlemovitt=)
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 047
Senast: mars
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 989
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 363
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 517
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp