lädertvål torkar ut?

eldione

Trådstartare
Torkar lädertvål ut lädret??
Är sadelsåpa då bättre? De sadlar jag ser som används med sadelsåpa är... såphala och man kan spegla sig i dom :crazy:
 
nä. tvålen är tvål och såpan är en kladdig smörja som man klafsar på lädret utan vatten :confused:
 
Jag har lärt mig att du ska ha glycerin tvål, då torkar det inte ut utan rengör och smörjer lite
 
okej... jag vet inte vad det är i min tvål. Det är den vanliga som finns att köpa överallt i sån där brun förpackning :p
 
Nej, jag tycker inte att den tvålen torkar ut. Brukar använda bara tvål och vatten för det mesta, utan att sätta läderbalsam på och det funkar BRA. Sen då och då kör jag på läderbalsam också. Är rätt säker på att dedn lädertvålen är glycerintvål.
 
Det låter som att du menar Ekol-tvålen. Det är en glycerintvål, och torkar inte ut lädret.
 

Liknande trådar

Mat Jag håller på och torkar min äppelskörd för att ha till vintern. Bortsett från att torkade äpplen är gott att äta som det är, att man...
Svar
10
· Visningar
740
Senast: VLMF
·
Utrustning Jag är ganska usel på att putsa saker. Både i fråga om frekvens och i fråga om hur jag gör, och frekvensen blir ju inte bättre av att...
2
Svar
21
· Visningar
1 397
Senast: kurakosz
·
Utrustning Då var det dags att se över sadelsituationen igen, då vi fått problem med svullnad och ömhet vid mankbasen. I väntan på att sadlarna...
Svar
6
· Visningar
966
Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
832
Senast: Zacci
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp