Lägesrapport om den korsbandsskadade kissen

ako

Trådstartare
Gremlin är nu opererad o hemkommen från djursjukhuset. Det var mkt riktigt korsbandet som var av, o även menisken var trasig. PUH! Operationen gick iaf som den skulle, o vet var optimistisk. Dock fick han ingen krage på sig innan hemgång (de glömde det!? o jag reflekterade inte över det förrän vi var halvvägs hemma), och efter två timmar hemma hade han slickat på stygnen så att de började gå upp. Suck! Tillbaka till kliniken för åtgärdande på direkten (gratis, dock. De skämdes lite över att ha glömt krage...).

Nu sitter kissekompis o ser butter ut i sin krage. Verkar inte ha speciellt ont iaf. I går fick han ju sova kvar på kliniken för att han hade så ont o behövde så mkt smärtlindrande. Skönt att han mår bättre. Ska hållas i stillhet. Hur lätt är det? Men man får ju göra sitt bästa o försöka så gott det går o stänga in honom i ett rum.

Nån som har erfarenhet av hur det går att äta o dricka med krage? Nu på kvällen tog vi av honom den när han fick mat, men är lite orolig att det ska vara svårt att dricka?


Håll tummarna för fortsatt framgångsrik rehabilitering...
 
Vad skönt att allt gick bra! :)

Ge mat och vatten i stora skålar/fat så löser det sig med kragen. De flesta klarar det bra i sina vanliga skålar.

Håller tummar och tassar för kissen! :)
 
För mina funkade det inte alls med stora skålar. Jag måste använda ganska små skålar så de kunde placera tratten runt om istället. Låt kissen prova sig fram vad som funkar bäst.
Hoppas allt läker bra.
 
Tack, båda två! Hittills går det bra, han linkar runt med sin tratt men verkar inte allt för nedstämd. Eftersom han är ett matvrak lärde han sig snabbt att äta trots tratten...

Hoppas allt fortsätter åt rätt håll o att han INTE gör något liknande på länge.
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 419
Kropp & Själ För ungefär 1,5 månad sen så åkte jag av hästen då han kastade sig för något som åt hästar, trodde iaf han. Det är konstaterat att jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 262
Senast: SiZo
·
Övr. Hund Har som några säkert vet skaffat mig en Rottis valp, som just nu är 5 månader. När det gäller promenader, hur mkt är för mkt? Valp...
Svar
3
· Visningar
979
Senast: Swat
·
Övr. Hund Gammeltiken är 9 år i vinter, kastrerad för 1 - 2 år sen (minns ärligt talat inte exakt, kan kolla om dte är viktigt) och inga problem...
Svar
3
· Visningar
1 063

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp