Bukefalos 28 år!

Lämmna ungen ensam

Status
Stängd för vidare inlägg.

Modig_Korn

Trådstartare
Var ute på vandring med en kompis, vi orkar bara inte med att vara på internatet hela dagarna utan går rundor, men i alla fall så gick vi förbi en lekpark och passade på att prova på leksakerna där igen :D det var ju så kul när man var liten. En unge satt i sandlådan och lekte tillsammans med sin morsa..
En stund senare reser sig mamman upp och bara går, raktframmåt utan att vända på huvudet, när hon var ca 100 meter bort kollade hon bakåt och sen försvann hon :mad:
Ungen var väl si sådär 3-4 år, kille.... Visserligen är det en väldigt liten by på landet men ändå, vem hade lämmnat sin unge vind för våg sådär?
Mamman kom tillbaka efter ca en halvtimme dock men ändå, tänk vad som hade kunnat hända under den tiden!
Hade ni vågat lämmna ungen bara sådär? :confused:
 
Sv: Lämmna ungen ensam

Det verkar ju mkt konstig. En 3 åring hade jag inte lämnat öht en 4 åring hade jag nog kunnat gå ifrån om det var som du beskriver ovan mkt lugnt läge på landet men absolut inte utan att säga till ordentligt och vinka med mera med mera.
 
Sv: Lämmna ungen ensam

Inte under nåra som helst omständigheter!
 
Sv: Lämmna ungen ensam

Nej, jag lämnar dem knappt nu fastän de är åtta och nio :p
 
Sv: Lämmna ungen ensam

Det finns 2 killar på våran gård som är tvillingar som lämnas vind för våg och dom är bara 6 år. Deras föräldrar åker till och med iväg och storhandlar och lämnar ungarna ute på gården och låser ytterdörren, hur är man funtad då?
 
Sv: Lämmna ungen ensam

ainasoja skrev:
Det finns 2 killar på våran gård som är tvillingar som lämnas vind för våg och dom är bara 6 år. Deras föräldrar åker till och med iväg och storhandlar och lämnar ungarna ute på gården och låser ytterdörren, hur är man funtad då?

:eek:

Låter som min kompis som blev plastmamma hastigt och lustigt vid bara 20 års ålder. Hon och hennes kille (barnets pappa) brukade regelbundet lämna barnet hemma själv hela nätterna medan de festade runt inne i stan. Hennes försvar var att "men telefonen står ju vid sängen och X kan numret till våra mobiler..." :eek: :crazy:

samma barn blev ofta lämnat på Stor&Liten medans "mamma" gick och shoppade kläder :crazy:
 
Sv: Lämmna ungen ensam

Lämna eller inte -

Jag erkänner härmed att jag åkte till stallet och lämnade min treåring ensam hemma ! Såhär i efterhand så känns det märkligt, men det funkade hur bra som helst, han var så otroligt redig och det *kändes* att han klarade det. Ni tycker säkert att jag var en idiot, men *han* var sån att det funkade, döttrarna hade det aldrig funkat med. SJälvklart hade han en granne i nästa dörr han kom och gick in till som sitt eget hem, men ibland valde han att vara hemma och ibland hos grannen. Liksom ingen big deal.

Däremot hade jag inte lämnat honom på lekplatsen ensam eller på ngt varuhus om det inte funnes ett speciellt lekrum som på IKEA.
 
Sv: Lämmna ungen ensam

cirkus skrev:
Däremot hade jag inte lämnat honom på lekplatsen ensam eller på ngt varuhus om det inte funnes ett speciellt lekrum som på IKEA.

Men du - tänk om du lämnat sonen i ett speciellt lekrum på IKEA och han blivit ledsen för något eller gjort sig illa eller börjat bråka med andra barn, och du inte var där? Visst finns det personal som övervakar, och andra föräldrar, men din kille KÄNNER ju inte dem och det är liksom bara så...oansvarigt och mind blowing :eek:

Den första biten tänker jag inte ens kommentera :crazy:

Jag är hemskt intresserad av att höra hur du resonerar :idea: .
 
Sv: Lämmna ungen ensam

Allvarligt, lämnar du din treåring ensam hemma när du åker till stallet?? :eek:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Lämmna ungen ensam

Till de som kommenterat till migas..

Escodobe - Inte vet jag. Vad tror du ?

Sunshine: IKEA har ett lekrum som är till för barn och som har personal - menar du att man *inte* skall lämna barnen där då ? Bara före att de kan bli ledsna !? Var och en får göra som de vill - men så kort navelsträng har jag aldrig haft och för mina ungar har åka till IKEA och vara i bollhavet varit ett riktigt roligt nöje. Stackars de barn vars föräldrar inte tror att de kan nånting utan föräldrarna övervakande öga.

Min son har aldrig haft några problem att berätta för den vuxne som har hand om honom just för stunden om han är ledsen eller nå't. Han har aldrig varit blyg eller så varför skulle det vara ett problem ?

Äventyret. Nej, varför skulle jag det ? Vad är problemet ? . Jag tillhör nog inte föräldrakategorin med kort navelsträng och läggning för skräckscenarion. Men som jag skrev, men honom funkade det och det var en instinktiv känsla hos mig att det inte var ngt problem, men med hans systrar hade det *inte* fungerat. Dessutom, en granne dörr i dörr är inte längre bort än vad jag är i ett annat rum. Dessutom han var en lkugn person som inte röjde järnet som endel småungar kan göra.
 
Sv: Lämmna ungen ensam

Javisst, numer är han snart 10 och har överlevt utan några som helst men.

Tänk så provocerande med en förälder som inte har limmat fast ungen på sig själv utan har utgått från själva barnet.
 
Sv: Lämmna ungen ensam

Men snälla cirkus får jag bara ställa två små frågor?

1. om något hade hänt med ditt barn när du var borta hade du kunnat förlåta dig själv då?

2. om något hade hänt med dig, te x hade krockat på vägen hem, vad hade hänt med ditt barn då?

Ok nu hände det uppenbarligen inte något men...
 
Sv: Lämmna ungen ensam

cirkus skrev:
Javisst, numer är han snart 10 och har överlevt utan några som helst men.

Tänk så provocerande med en förälder som inte har limmat fast ungen på sig själv utan har utgått från själva barnet.
:rofl: :rofl:

Jag kan tillägga att jag är 33 och har inte lidit några som helst men av att bli lämnad ensam hemma från 4 års ålder när mamma åkte och handlade, ej heller av att lekt utan föräldrar i Ikeas bollhav.
 
Sv: Lämmna ungen ensam

Från det att jag var 3-4 år så fick jag vara själv på området (stooort område), gick in och ut som jag ville tills klockan var runt 7. Fick veta vilken tid det var mat (kunde klockan tidigt) och fick komma hem om jag ville då (gjorde jag alltid eftersom jag blev hungrig :p).

Samma tid blev jag lämnad själv hemma med min 4 år äldre bror i lägenheten när mamma och pappa handlade. Det var mellan 1-3 timmar. Vi lyssnade på band, tittade på TVn eller läste tidningar.

När jag var 9-10 blev jag på helgnätter ibland själv hemma till tre på natten.


Har aldrig haft men av det här. Tvärtom, glad över att jag fick klara mig själv tidigt och inte blev som en del kompisar. De vågar inte vara själva hemma när det är mörkt ute.
Måste de vara det frågar de i panik om de får sova över hos någon. De måste vara hemma prick klockan 7 vardagar. De får aldrig äta hos någon kompis.
Inte vågar de heller eftersom de aldrig fått det som små.
Tycker synd om dem.


:bow: till föräldrar som vågar släppa taget om barnen ibland!


Däremot var ju att stänga ute ungarna på gården och vara borta hela natten som 4åringar rätt överdrivet :crazy:
 
Sv: Lämmna ungen ensam

*lånar*

Skulle aldrig kunna förlåta mej om det hände nåt om jag lämnat barnen själv när dom var så små!!! :eek: :crazy: :cry:

Hur lätt är det inte att man kan komma åt vreden på spisen och det ligger papper där eller en kastrull med rester...

Eller en kniv på diskbänken.

Barn kan komma på mycket hyss när dom är ensam! Behöver inte ens vara ensam för att göra det :crazy:

Två ggr har min lillkille vridit på plattorna så det har börjat rykt väldans!
TUR att man var hemma!! :bow:

Spelar ingen roll om jag hade en redig pojk.
Det kan hända grejer som han inte medvetet varit upphov till.

Nä fy, jag ryser.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 259
Senast: Migo
·
Övr. Hund Min hund tycker att promenader när det är blött ute är jättetråkigt. Det behöver inte ens regna utan räcker att det är blött på marken...
Svar
10
· Visningar
1 529
Senast: Bapelsin
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 702
Senast: Takire
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Under första halvåret 2018 hade jag ingen närmare kontakt med någon häst en enda gång. Inte heller längtade jag efter det. Jag...
Svar
1
· Visningar
1 197
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp