Bukefalos 28 år!

Längtar tillbaka till de gamla hederliga diskussionsforumen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej. Men just i detta fall var det så. Jag försöker ha överseende med allt utom rasism, främlingsfientlighet, kvinnohat och misogyna åsikter, men klart som korvspad att jag misslyckas ibland.

Du försöker ha överseende med den problematik som är ok i dina ögon, annan problematik tycker du är helt ok att förlöjliga och driva med? För det var vad du gjorde. Du kan stötta TS utan att göra just det som jag och andra har skrivit är svårt för oss. Hur du formulerar dig, som att det är något lite smålarvigt som vi bara retar oss på, visar ju också att du inte alls tycker det är något värt att bry sig om.
 
Jag tycker det är mycket bättre. Jag kan vara lite ulvleksskadad, där betyder fetad text att något är extra viktigt (oftast en röst) så man inte ska missa det, medan färgad text betyder OT alltså oviktigt att läsa. Välj gärna en färg (som inte är för skarp) och håll dig till den, då blir det enhetligt och inte så utstickande när du skriver många inlägg i en tråd (att byta färg ofta skulle nog bli jobbigare, eftersom man då tror att det är nåt nytt).

(Obs! Till alla som kan få för sig något: Jag vet att du TS väljer precis vilken färg du vill, jag skrev utifrån vad som skulle underlätta för mig.)
Jo, men om den här färgen blev så mycket bättre och inte sticker ut lika mycket är det värt att gå vidare med den.

Very Lazy Pethead
 
Du försöker ha överseende med den problematik som är ok i dina ögon, annan problematik tycker du är helt ok att förlöjliga och driva med? För det var vad du gjorde. Du kan stötta TS utan att göra just det som jag och andra har skrivit är svårt för oss. Hur du formulerar dig, som att det är något lite smålarvigt som vi bara retar oss på, visar ju också att du inte alls tycker det är något värt att bry sig om.

Det är värt att bry sig om, men jag ogillar när det blir drev och hetsjakt på en användare, särskilt när denne inte gjort något mot någon. Jag tycker det blev osakligt mycket drev och tryck. Då tar jag parti.
Jag menade INTE att driva med och förlöjliga, då är jag ytterst tydlig med det syftet, jag ville visa sympati och samtidigt kanske ha en gnutta humor över ämnet.
Men jag ber om ursäkt. Det var inte meningen att såra dig eller någon annan.
 
Nu har jag läst den här tråden igen. Och jag blir alldeles matt. Är verkligen människor såhär trångsynta som det visas i tråden där folk ska ignorera TS:s inlägg för de orkar inte med "skiten". Folk orkar inte med att människor är annorlunda, tänker annorlunda, slåss för sin rätt att vara sig själva. Inte underligt alls tänker jag att vi har ett rasistiskt parti i Sveriges Riksdag med rötter i nazismen. Jag blir helt stum faktiskt. Och rädd. Det här är lätt den värsta tråden jag läste på Buke, nånsin.
 
Nu har jag läst den här tråden igen. Och jag blir alldeles matt. Är verkligen människor såhär trångsynta som det visas i tråden där folk ska ignorera TS:s inlägg för de orkar inte med "skiten". Folk orkar inte med att människor är annorlunda, tänker annorlunda, slåss för sin rätt att vara sig själva. Inte underligt alls tänker jag att vi har ett rasistiskt parti i Sveriges Riksdag med rötter i nazismen. Jag blir helt stum faktiskt. Och rädd.

Du har helt missförstått kritiken, så du kan ta ned de stora orden och vara lugn.
 
Nu har jag läst den här tråden igen. Och jag blir alldeles matt. Är verkligen människor såhär trångsynta som det visas i tråden där folk ska ignorera TS:s inlägg för de orkar inte med "skiten". Folk orkar inte med att människor är annorlunda, tänker annorlunda, slåss för sin rätt att vara sig själva. Inte underligt alls tänker jag att vi har ett rasistiskt parti i Sveriges Riksdag med rötter i nazismen. Jag blir helt stum faktiskt. Och rädd. Det här är lätt den värsta tråden jag läste på Buke, nånsin.

Den värsta tråden du läst på buke? Verkligen? De flesta som skrivit om ignore har ju gjort det för att det blir för svårläst. Någon skrev om det på ett otrevligt sätt, men andra har skrivit att det vore synd att behöva ignorera pga det. T.ex. @gul_zebra har skrivit att hon gärna vill läsa TS inlägg så att det vore tråkigt att behöva ignorera (ungefär). Jag tolkar det mest som ett sätt att försöka förklara att det blir ett verkligt problem att läsa. Det har inte ett skit med "annorlunda" att göra.
 
Nu har jag läst den här tråden igen. Och jag blir alldeles matt. Är verkligen människor såhär trångsynta som det visas i tråden där folk ska ignorera TS:s inlägg för de orkar inte med "skiten". Folk orkar inte med att människor är annorlunda, tänker annorlunda, slåss för sin rätt att vara sig själva. Inte underligt alls tänker jag att vi har ett rasistiskt parti i Sveriges Riksdag med rötter i nazismen. Jag blir helt stum faktiskt. Och rädd. Det här är lätt den värsta tråden jag läste på Buke, nånsin.

Det där jäkla SD kortet börjar bli tröttsamt.
 
Det vill ju @Niyama också. ''Antingen sluta signera eller så blir du blockad'' Är känslan jag får av Niyama.
För att ''stör-sig'' sidan inte heller vill ge efter.
Man kan inte få alla människor att bete sig på ett sätt man själv vill. Inte på forum, inte på cafeet, inte i stallet.
Vilken stor grej det kan bli av två ord.
Om ni nu stör er så mycket att det tar bort hela inlägget och ämnet för er kanske ni bör ignorea henne, det låter ju inte hälsosamt.
Precis! Det håller jag verkligrn med om!

Very Lazy Pethead
 
Precis! Det håller jag verkligrn med om!

Very Lazy Pethead
Vad håller du verkligen med om? "Antingen sluta signera eller så blir du blockad" - har jag inte uttryckt. Jag försökte förklara varför det blev ett problem för mig, och sen reagerade jag när två andra personer började med samma grej.
 
Jag tror det börjar bli dags att lämna denna tråden. Ts har förklarat varför hon signerar samt kompromissat med annan färg på texten.

Stör det någon än så är det dennes problem att hantera inte Ts.
Blir det så illa att hela sidan är oläslig pga en fetad text kanske man bör undvika sidor där det förekommer eller ingorea.

Men alla verkar nöjda just nu, kanske bäst att sluta detta där?
 
Jag tror det börjar bli dags att lämna denna tråden. Ts har förklarat varför hon signerar samt kompromissat med annan färg på texten.

Stör det någon än så är det dennes problem att hantera inte Ts.
Blir det så illa att hela sidan är oläslig pga en fetad text kanske man bör undvika sidor där det förekommer eller ingorea.

Men alla verkar nöjda just nu, kanske bäst att sluta detta där?
Men det blev ju upprört när folk valde att ignorera pga detta. För det är ju nästan mobbing. Iaf om man sa att man gjorde det. :banghead:
 
Nu har jag läst den här tråden igen. Och jag blir alldeles matt. Är verkligen människor såhär trångsynta som det visas i tråden där folk ska ignorera TS:s inlägg för de orkar inte med "skiten". Folk orkar inte med att människor är annorlunda, tänker annorlunda, slåss för sin rätt att vara sig själva. Inte underligt alls tänker jag att vi har ett rasistiskt parti i Sveriges Riksdag med rötter i nazismen. Jag blir helt stum faktiskt. Och rädd. Det här är lätt den värsta tråden jag läste på Buke, nånsin.
Wow. Tack för den kängan. Lustigt att vissa får vara annorlunda medan andra som är annorlunda jämförs med nazister, menmen.
 
Nej ignoren finns ju för att man ska ha en trevlig vistesle här och är det en användare som man tycker gör det otrevligt kan man blocka.

Det var en användare som uttryckte sig lite elakt tyckte jag, dock har inte jag påpekat detta med att tala om när man blockar så värst, det får man väl göra om man vill.

Men stör du dig än kanske det är bäst för dig att blocka Ts.
 
@gul_zebra Äh den där människan verkar lite speciell hon också. Bara att ignorera det där SD snacket, börjar bli lite gammalt.
Det här är hur långt från den värsta tråden som finns på buke som helst. Jag tyckte det var bra att det kom fram en kompromiss tillslut :up:
 
Ang det gröna så ser det bättre ut tycker jag, inte samma käftsmäll liksom. Jag vet inte om det kommer funka för mig i längden, just nu är det fortfarande distraherande men det kan vara irritationen som gör det. Det visar sig med tiden antar jag och jag uppskattar försöket.
 
Nej ignoren finns ju för att man ska ha en trevlig vistesle här och är det en användare som man tycker gör det otrevligt kan man blocka.

Det var en användare som uttryckte sig lite elakt tyckte jag, dock har inte jag påpekat detta med att tala om när man blockar så värst, det får man väl göra om man vill.

Men stör du dig än kanske det är bäst för dig att blocka Ts.
TS har jag på ignore sen det stod klart att hon inte tänkte ta hänsyn till andra.
 
@Ninnurur Om du är intresserad har Ts börjat skriva sin signatur i grönt och fetad istället för svart. Det gjorde faktiskt stor skillnad på något konstigt sätt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp