Bukefalos 28 år!

Längtar tillbaka till de gamla hederliga diskussionsforumen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@gul_zebra Äh den där människan verkar lite speciell hon också. Bara att ignorera det där SD snacket, börjar bli lite gammalt.
Det här är hur långt från den värsta tråden som finns på buke som helst. Jag tyckte det var bra att det kom fram en kompromiss tillslut :up:
Ja jag kan ju inte påstå att jag har jättelätt för att ta dylika inlägg på allvar iaf. Att kunna dra såna paralleller däremot fascinerar mig något enormt :p
Instämmer, och hoppas att det kommer fungera för egen del också :)
 
@Ninnurur Om du är intresserad har Ts börjat skriva sin signatur i grönt och fetad istället för svart. Det gjorde faktiskt stor skillnad på något konstigt sätt.
Det gör fortfarande att jag läser det först. Sen sitter jag och fattar inte vad jag läser och försöker säga det högt i huvudet för mig själv. Vilket gör att jag inte förstår något av resten av inlägget eftersom hjärnan är distraherad.
 
@Ninnurur Om du är intresserad har Ts börjat skriva sin signatur i grönt och fetad istället för svart. Det gjorde faktiskt stor skillnad på något konstigt sätt.
Sidans andra utstickande saker är främst gröna och grönt är snäppet närmare bakgrundsfärgen (nästan vitt med en yttepytte-hint av gult) än kolsvart som den vanliga fetade texten blir. Kontrasten blir helt enkelt mindre.
 
Sidans andra utstickande saker är främst gröna och grönt är snäppet närmare bakgrundsfärgen (nästan vitt med en yttepytte-hint av gult) än kolsvart som den vanliga fetade texten blir. Kontrasten blir helt enkelt mindre.

Åh ja, det är nog därför. Undrar om

Buke Rosa/Lila blir lika lätt

Nä, det stack ut mycket mer.

-duckar-
 
Ja, den här tråden är ju sanslös på ett helt annat sätt. Det är ok att vara annorlunda, bara man är annorlunda på rätt sätt.
Precis. Lite samma fenomen som när "body acceptance" är på tapeten ibland - det är helt okej att vara tjock, men bara om fettet sitter på "rätt" ställen och man äter sallad och motionerar 16 timmar/dag och aldrig lägger upp en selfie.

Åh ja, det är nog därför. Undrar om

Buke Rosa/Lila blir lika lätt

Nä, det stack ut mycket mer.

-duckar-
:rage:;) Nej den där var hemsk, huvvaligen.
 
Så fan heller. Jag tolkar de här inläggen precis som jag vill, så du kan sluta klappa mig nedlåtande på huvudet.

Du drar växlar som inget inlägg ens varit ljusår nära att tangera. Jag ber dig helt enkelt att tagga ner och sluta vara rädd för människor i tråden. Inte nedlåtande, bara som medmänskligt instick på vad jag tycker är en överreaktion av megasuperdupermått som dessutom är 100% felriktad. Fel skala, fel riktning.

Sedan får du känna vad du vill. Men det kommer att vara mycket svårt, för mig personligen, att ta dina inlägg på allvar alls om du vidhåller det extrema inlägg du skrev.

Over and out med OT.
 
Intressant tråd på många sätt. Signaturen blev helt klart mindre störande i grönt även om enbart kursivt vore lättare. Signaturers vara eller icke vara spelar inte så stor roll för mig men hade inte tidigare tänkt på att fetad svart text kunde vara så irriterande. För mig är det dock att texten byts för varje sida som gör det svårt att läsa då jag annars lär mig signaturen och slipper "läsa den". Kul att fundera på sånt här och hur man själv fungerar :)
 
Dessutom tycker jag @Skorpion76 agerade föredömligt som redan som första inlägg skrev klart och tydligt att hon har en diagnos, vilket hon förtydligat i denna tråd. Jag får ut massor av att läsa om det, jag tycker det är superintressant och överskuggar vilken signatur som helst.
Ja en autistisk diagnos är ingenting som syns på utsidan. Personen ifråga har inte ordet autism tejpat i pannan, utan oftadt märks diagnosen först när man upptöcker att personen ifråga har ett speciellt intresse eller får ordentliga problem med det sociala samspelet på grund av att han eller hon inte klarar av att läsa av sociala koder.

Very Lazy Pethead
 
Jag tänker att det finns saker hos alla användare här som någon annan kan störa sig på. Så är det att vara på ett forum.
På samma sätt som när jag var på bussen imorse så var det ett barn som skrek, och någon som hade på sig massor med parfym. Och lever man i ett samhälle med andra så får man acceptera att andra inte gör som man alltid vill.
På samma sätt finns det saker hos alla användare här på forumet som man kan störa sig på. Och ska vi tillåta varandra att ha lite utrymme eller ha åsikter om varandra hela tiden?
Rätt igen och dessutom har jag numera valt en neutralicerande färg på min signatur som fungerar alldeles ypperligt utmärkt.

Very Lazy Pethead
 
Men du förstår inte, du jävlas lika mycket när du inte vill att hon ska skriva så. Det är en big deal för henne. Lika stor som för dig uppenbarligen.

Jag vill inte förlöjliga någon, men jag tycker ni båda har samma tyo av problem.
Ts har stort behov av att skriva sin signatur, ni har stort problem att den finns där. Varför ska just Ts vika och ge efter om inte ni gör det?
Fetningen håller jag med om, skulle vara en bra kompromiss tycker jag:up:
Precis och om ni tittar nu, så kanske ni ser att det har hänt någonting. Det beror helt på huruvida ni har ögonen med er eller inte! Jag är synskadad och född med det. Jag vet att jag har dålig syn, men det är faktiskt också så att den som bara har för avsikt att leta fel hos andra ser ingenting annat till slut!

Very Lazy Pethead
 
Nej. Men @Skorpion76 är varken otrevlig, oförskämd eller ägnar sig åt påhopp eller rasistiska tillmälen. Hon skriver ett/två ord i fetstil.
Proportioner, tack.

Jag personligen får utslag när folk skriver haha i inlägg och skulle kunna skriva en hel uppsats på ämnet, men problemet ligger ju mer hos mig än hos den som skriver det. Min hjärna fastnar, men jag kan ju inte omforma hela världen efter det?
Nej precis! Du har helt rätt och vi tycker inte om alla människor vi möter vare sig det är IRL eller på ett diskussionsforum. Alla människor är olika och gillar olika saker och det blir så sorgligt när det finns dem som tycks spendera hela sitt liv på att störa sig på att alla andra inte är som dem! Till dem vill jag säga:
- Väx upp och skaffa er ett liv!
Ursäkta min röda fetning i inlägget, men jag kände att jag var tvungen att förtydliga det!

Very Lazy Pethead
 
Senast ändrad:
Intressant tråd på många sätt. Signaturen blev helt klart mindre störande i grönt även om enbart kursivt vore lättare. Signaturers vara eller icke vara spelar inte så stor roll för mig men hade inte tidigare tänkt på att fetad svart text kunde vara så irriterande. För mig är det dock att texten byts för varje sida som gör det svårt att läsa då jag annars lär mig signaturen och slipper "läsa den". Kul att fundera på sånt här och hur man själv fungerar :)
Ja, den gröna färgen verkar fungera riktigt bra. Den smälter bättre in i inläggen eftersom forumets temafärg är grön. Där ser ni! Jag kunde till och mwd kompromissa! Haha!

Very Lazy Pethead
 
Men varför då? Har man inte rätt att vara den man är? Jag har två söner med sådana här drag, och de har en tendens att mala entonigt när de ska berätta något. Jaha. De kan ju inte göra annat, det är deras sätt att kommunicera som skiljer sig från mängden. De har rätt att vara dom dom är. Alla måste inte skriva signaturer eller använda magstarka avatarer. Men en del vill, och det är viktigt för dem. Gott så. Det räcker. Sluta klaga på TS, va f-n spelar det för roll? Det är uppenbarligen viktigt för henne. Låt henne ha sin signatur. Dom ska inte klarar av det kan ju blocka henne utan att tala om det helst. Det är taskigt mot henne.
Oj oj oj! När du berättar om dina söner känner jag igen mig riktigt mycket! Du säger att de maler på. De öser ur sig, inte sant? De har helt enkelt ett stort behov av att berätta saker. Det har jag också och om du bara visste hur mycket negativ respons jag har fått möta på grund av det! Det är verkligen hutlöst och det har till och med gått så långt att jag börjar undra om det tillhör ett gott uppförande att verkligen klanka ner på någon på det viset och göra personen riktigt ledsen. Vi är ju så förbenat noga i det här landet med att man ska lära sig att uppföra sig ordentligt, inte sant? Därför blir jag riktigt mörkrädd när samma vuxna personer tar sig rätten att verkligen klanka ner på den som råkar vara annorlunda. Hur går det ihop med allt vackert prat om att alla människor är lika mycket värda och att ingen är sämre än någon annan?

Mitt behov av att berätta klarar jag av att sköta snyggt genom att jag skriver dagbok eller bloggar som jag kallar det i min egen privata blogg. Där skriver jag ner allting mellan himmel och jord och det är verkligen skönt att få det ur sig! På det sättet får jag berätta vad jag vill utan att någon annan tar illa vid sig och de är alldeles fantastiskt!

Lazy Pethead
 
Senast ändrad:
Jag är en av dem som, tyvärr, kommer att sätta TS på ignore.

Inte för att jag har något emot henne, personligen, men för att jag inte klarar signaturen. Synd, men min hjärna är som den är. För mig gjorde inte det gröna mkt skillnad.
 
Då bidrar jag med spaningen att mest störda av signaturen verkar andra med diagnos bli.
Det är lite intressant. Jag kan förstå att det stör, men man kanske borde kunna ha överseende?
Det blir minst lika viktigt att tala om att det är irriterande som det är för @Skorpion76 att ha den.

//hej hopp flaggan i topp
Fnissar lite.
(jag tänker på BARNET)
Har du liknande besvär som ts?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp