Bukefalos 28 år!

Lär travare galopp

Status
Stängd för vidare inlägg.
R

Rebeccaah

Hejsan, rider min mosters fd. travare Colan, hon har inte blivit riden så många gånger men, har redan börjat få upp lite muskler i bogen - upp till halsen. Tror hon har konditionen och vill lära henne galopp nu, (kan bara trav.)
Vill ha lite test, hur jag ska göra ! Känner att hon ibland tar ett eller två galoppsprång innan vi ska trava, men det är aldrig så man hinner beröma då, in med tipsen kamrater! :D
 
Sv: Lär travare galopp

Hejsan! har en varmbledstravare jag, som inte kan galoppera =) (fatta galopp går bra oftast, men håller inte igång)
låt det ta lååååång tid.. inte stressa, dom måste tycka det är kul.
det har tagit mig ett år att bara få han att förstå galoppfattning =)

igår red jag för instruktör och gick över bommar och galopp direkt efter ett hinder, det lättade väldigt mycket, så det borde du testa =)
 
Sv: Lär travare galopp

Jo, fast det är det att hon aldrig galopperat med ryttare.
Vet inte hur jag ska få henne att börja galoppera, hon förstår ju inte skänkeln i huvudtaget.
 
Sv: Lär travare galopp

d få vara snabbare på o berömma :D:D:D
annars skulle ja ta longera henne i galop harru gjort de?


/ KorvaS o Rubin :love::love::love:
 
Sv: Lär travare galopp

Det brukar gå lättare om man rider ut ihop med någon, många hästar härmar varandra oavsett om de är vänner eller inte.
Jag har ingen erfarenhet av travare, så jag vet inte om hon kommer ta galopp frivilligt eller "travartrav". Galopperar hon i hagen, så borde det gå..?

Och rådet du redan fått, det ovärderliga och underskattade "skynda långsamt".
 
Sv: Lär travare galopp

Lär hästen att galoppera när du longerar henne.
Eller beröm om du ser henne galoppera i hagen.

//Zsara -som också har fullt schå med att få in galoppen på fd travare. Men det kommer, sakta men säkert.
 
Sv: Lär travare galopp

jag har ett varmblod som jag lärt vänster galopp jag fick rådet om att jag måste driva på han jätte mkt för att han ska orka hålla galoppen eftersom dom är avlade för att trava fort så måste man hjälpa dom igenom att driva dom hela tiden även om de går fort , lycka till
 
Sv: Lär travare galopp

Det finns redan en tråd om träning av ridtravare på grundutbildning. Där finns också flera galopptips.

Mvh

IngelaH
moderator

Tråden är nålad överst i forumet, så den bör synas. :bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 060
Senast: mily
·
Ridning Ska ev få hem ett 8 årigt sto som är insutten men i skritt och lite trav. Inte så mycket mer än så. Mycket arbetad från marken, snäll...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
11 298
Senast: Blyger
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 050
Senast: valy
·
Ridning Hej alla kloka, Jag har stött på ett problem med en av hästarna jag rider och undrar om någon kan ge mig lite bra tips. När jag rider...
Svar
15
· Visningar
2 309
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp