Lära en kanin hoppa,Hjälp

G

Guinea

Min nya kanin unge funderar jag på att börja hoppa med om några veckor för hon har bara vart hpos mig 1 dag
Men hur gör man för att lära dem hoppa ?
 
Sv: Lära en kanin hoppa,Hjälp

Jag brukar ställa två hinder efter varann, kanske 0-5 cm höga och runt en meter imellan hindren.

(att kaninen är van vid sele är ju en självklarhet vid hoppträning, iaf för mej)

alla mina kaniner har hoppat ev klättrat över medans jag totalt öser beröm över dom. Vill kaninen inte hoppa så kan man lyfta den över.

allt eftersom kaninen blir duktigare längs avstånden mellan hindren till ungefär 2 m och hindrena höjs, självklart ska man inte höja hindrena för snabbt så kaninen tycker att det är svårt och jobbigt.

träna inte för ofta 2-3 gånger per vecka duger.

lycka till med din kanin:D:bump:
 
Sv: Lära en kanin hoppa,Hjälp

OK
det ska jag inte göra ännu jag ska "sela in den" först men funderar på att senare kankse börja hoppa
 
Sv: Lära en kanin hoppa,Hjälp

Jag brukar ställa två hinder efter varann, kanske 0-5 cm höga och runt en meter imellan hindren.

(att kaninen är van vid sele är ju en självklarhet vid hoppträning, iaf för mej)

alla mina kaniner har hoppat ev klättrat över medans jag totalt öser beröm över dom. Vill kaninen inte hoppa så kan man lyfta den över.

allt eftersom kaninen blir duktigare längs avstånden mellan hindren till ungefär 2 m och hindrena höjs, självklart ska man inte höja hindrena för snabbt så kaninen tycker att det är svårt och jobbigt.

träna inte för ofta 2-3 gånger per vecka duger.

lycka till med din kanin:D:bump:

Hejsan,
Du verkade veta litegrann om kaninhoppning.
Kan jag fråga dej lite saker? :) /Emelie
 

Liknande trådar

Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
770
Senast: Blyger
·
Däggdjur HUR får jag kaninernas hö att hållas så att de kan äta det men inte sprida ut det i hela hushållet. Har två kaniner som går lösa inne...
Svar
0
· Visningar
581
Senast: vinkelina
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 684
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 582
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Hage
  • Dressyrsnack 17
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp