Lära hästen buga!?

X

x_treme_x

Hej! I sommar ska jag hyra ett gotlandsruss, som jag dock är lång på. Inte så lång att jag inte kan rida, men så pass lång att det inte blir "seriös dressyrridning" pga min längd, jag tänkte mest sommmaren som en sommar att ha kul med hästen på, långa uteritter och bad. Jag har kommit på att jag som omväxling gärna skulle lära honom att buga, men jag vet inte hur man går tillväga, så om ni vill ge mig lite tips är jag glad att höra dom :) Eller andra tips på trix man kan lära hästen?! Taaack på förhand hörni :D
 
Sv: Lära hästen buga!?

Ett tips är ju att fråga ägaren om lov innan man lär hästen massa trix
 
Sv: Lära hästen buga!?

Frågade hon om hon fått lov av ägaren.. ? : o
 
Sv: Lära hästen buga!?

Nej jag frågade inte om jag hade fått lov, jag frågade HUR man gör ?!
Ägaren är en av mina bästa vänner så, tror du jag skulle lära en häst o buga om jag inte hört med ägaren ? :S
 
Sv: Lära hästen buga!?

tja, helt ovanligt är det nog inte att hästarnas ägare inte alltid blir informerade. dessutom framgick inte er nära vänskap i texten.

när vi lärt ponnyna buga då vi va små så använde vi ett äpple, en morot eller en bit knäckebröd som vi höll mellan hästens framben (från "magen" in mellan frambenen) varje gång hästen "bugar" så får den en "smakbit" till sist så har dom bugat jättefint bara man hållt handen vid bogen
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
645
Senast: valy
·
Ridning Hej! Hur brukar ni tänka kring igångsättning av häst? Hur länge skrittar ni tills ni börjar lägga in trav på schemat? Jag har...
Svar
3
· Visningar
979
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 195
Senast: Ridinglady
·
Träning Hej! Jag känner att jag skulle vilja utöka mina och min hästs kunskaper inom dressyren då vi ska pausa hoppningen ett tag. Min häst...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
10 134
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp