Bukefalos 28 år!

Lära sig åka snowboard

Congeria

Trådstartare
Har aldrig lärt mig åka skidor eller snowboard, men är något jag verkligen skulle vilja göra. Svårt att lära sig på "äldre dar"? :p
Har ni några tips på ställen som erbjuder undervisning någon/några dagar och som ni kanske själva har gjort och tyckt vart bra?
 
Sv: Lära sig åka snowboard

Alla skidorter erbjuder ju undervisning så ring närmaste och hör :)
Jag lärde mig när jag var 28 att åka skidor så :)
 
Sv: Lära sig åka snowboard

Jag lärde mig åka snowboard när jag var 20. Det var inte särskilt svårt alls. Har dock inget bra tips på "snowboardskola". Min sambo lärde mig. Men som sagt, det brukar finnas sådant på varje skidort. Brukar väl vara klokt att undvika skolorna under högsäsong då de brukar vara fullbokade och dyrare under högsäsong.
 
Sv: Lära sig åka snowboard

Jag lärde mig åka snowboard som vuxen (och skidor också). För snowboard rekomenderar jag youtube där det finns många bra snowboardskolor. Efter att ha tittat på de enklaste lektionerna i en sådan kurs så kan du testa lite själv i den allra "grönaste" backen och sen ha en lektion inbokad på eftermiddagen. Därefter är det bara att nöta och gärna ta en lektion för instruktör med jämna mellanrum.
 
Sv: Lära sig åka snowboard

Vart bor du?
Bor du nära en skidbacke?

Nästan alla skidbackar har någon typ av skidskola/träning.

Jag lärde mig åka skidor som vuxen. Åkte snowboard under hela min ungdom och sen flyttade jag till Irland och under mina år där åkte jag typ ingenting alls. Men när jag flyttade tillbaka till Sverige ville jag lära mig att åka slalom. Så när vi var i fjällen tog jag alltid ett par lektioner av en utbildad lärare. Det gör så enormt mycket. Nu har jag kanske tagit 6-8 lektioner och åker betydligt bättre och mer avslappnat än många som åkt nästan hela livet. Dessutom får jag aldrig ont i fötterna, eftersom jag har rätt teknik. I början när jag åkte så fick jag så sjukt ont i fötterna att jag inte ville åka i mer än ett par timmar innan jag var gråtfärdig. Men med ett par lektioner så försvann det helt.
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
805
Skola & Jobb Jag är på väg tillbaka efter utmattning och ska efter en längre tid på 75% sjukskrivning nu börja jobba 50%. Det är jag själv som har...
2
Svar
20
· Visningar
1 483
Senast: Seaside
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
858
Senast: Rosett
·
L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 751
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Kattbilder #9
  • Bilsätesskydd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp