läskiga höns :o

beauspirit

Trådstartare
i ett rum vid lagårn så bor det kankse 20 st skitläbbiga höns.
de har ett stort fönster med fönsterbräda som de sitter på och tittar ut genom dagarna i ända
alá flykten från hönsgården :crazy:.
de är full fläkt på dom när man inte är inärheten sen när man rider förbi stelnar de till och blir som sombier och glor på en som "vaddå, vi har inte gjort nåt".

de är faktsitk skitläskiga :o.
kan verkligen tänka mig att de är som hönsen i flykten från hönsgården...

hehe, man blir lite nojjig sådär :crazy:
 
uuuusch. vi har två hönor plus en tupp på gården. äckliga läskiga, skrämmande varelser!!!!!!!
de förföljer mig när jag mockar sopar eller vad jag än gör i stallet!

dessa har fått en liten inhängnad i stallet, men de får gå fritt på dagtid. men usch va läskiga de är! och så bajsar de ÖVERALLT! :crazy:

nee fy, höns tycker jag faktiskt inte om!
 
haha :smirk:, roligt sällskap hurru...
nää, tur för mig så är dessa instängda i ett rum,
otur för dom ska de bli kycklingfilé snart :o.
 
shiiit.. aj e så jäkla fågelrädd asså.. som tur är har hönsen i stallet inget fönster (som dom kan sitta o stirra på mej iaf) och dom får inte gå ut på vinter (domo fryyyyyser) :devil:
 
som tur är har hönsen i stallet inget fönster
Du, höns är också individer och ska behandlas lika väl som hästarna. Han hönsen inget fönster i sitt rum, så se till att fixa det. Höns är mycket beroende av ljuset för att må bra. Du får väl vänja dig vid att de tittar på dig. :mad:
 
Tycker du instängda höns är läskiga? Jösses...

Våra höns i stallet är hemskt olydiga så det är mest ute och springer på gården, är väldigt sällan i hönsgården.

Inte ens hästarna låter sig störas av dem, fasanerna är mkt värre.
 
ja fick som liten veta att det var farligt å ha höns i stall där det fanns hästar..dock mins ja inte varför..hade något mä smittor å sådant tror ja??

fast det kan ju ha varit okunnit folk som lärt mig det :crazy:
 
Hönslöss kallar vi det, om det heter så på "riktigt" vet jag inte.
Det blir kala fläckar på hästarna, hönslössen tuggar i sig håret, sen kliar det tydligen rätt bra.
Jag tycker höns är spännande djur men de luktar fördj***igt!
 
Höns luktar bara om man missköter dom...dvs aldrig mockar ut bädden eller ger dom rent strö eller tvättar hönsgården. Bara för man har höns i hop med hästar betyder det inte automatikst att hästarna får hönsloppor. egentligen heter det fågelloppor.
 
Sånn skulle jag också vara om jag satt inne hela dagarna.
Våra höns fick gå ute medans det var ljust under vintern också, super!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp