Bukefalos 28 år!

"Lång" westernsadel

M

Mearas oboy

Funderar lite över westernsadlar. Vet ju att det är lika viktigt att dom ligger rätt som alla andra sadlar.
Har provat en sadel som ligger bra på alla sätt, det enda jag kan se är att den kanske är något "lång". Den slutar nästan precis vid virveln på hästen. Förutom det så är den bra över rygg, bogar och manke. Och jag undrar om detta kan skada hästen på något sätt, hur det kan påverka hästen att den är något lång, kanske 10 cm för lång.
Jag har bara tänkt hobbyrida i den i skogen, kan tilläggas, men är intresserad av om detta kan påverka hästen negativt på något sätt.
Tacksam för svar från alla som kan detta med westernridning.
 
Sv: "Lång" westernsadel

Jag har en westernsadel som är för lång .Men det är inte bommen som är för lång utan endast skirten alltså bara lädret som är för långt så det funkar ändå.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag är intresserad av en f.d ridskolehäst som inte fungerade i verksamheten dels för att den var känslig och för svårhanterlig där...
Svar
11
· Visningar
969
Senast: SaraB
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
925
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 411
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 614
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp