Bukefalos 28 år!

Laptop känner inte av CD/Dvd

Araminta

Trådstartare
Det är något fel på min tre år gamla Vaio laptop, den verkar ha glömt att den kan spela upp skivor :crazy: Stoppar jag i en cd/dvd i så hummar den lovande nån minut men sen händer det absolut ingenting. Har försökt gå via "computer" utan resultat och inte heller tex. mediaplayer hittar skivan.

Finns det någonting man som lekman kan göra eller är det bara att inse att cd-läsaren helt enkelt inte funkar längre?
 
Sv: Laptop känner inte av CD/Dvd

Det är något fel på min tre år gamla Vaio laptop, den verkar ha glömt att den kan spela upp skivor :crazy: Stoppar jag i en cd/dvd i så hummar den lovande nån minut men sen händer det absolut ingenting. Har försökt gå via "computer" utan resultat och inte heller tex. mediaplayer hittar skivan.

Finns det någonting man som lekman kan göra eller är det bara att inse att cd-läsaren helt enkelt inte funkar längre?

Finns den med i Device Manager (Enhetshanteraren?)
dvd-device-not-recognized.gif
 
Sv: Laptop känner inte av CD/Dvd

:banana: :bow:

Det funkade!! Stoppade in en skiva och dubbelklickade på enheten och den gick igång direkt. Och nu kan jag även hitta den under Computer.

Stort TACK!!
 
Sv: Laptop känner inte av CD/Dvd

Vad gjorde du?:O Har liknande problem med min HP Compaq 6715s, Vista.
Enheten Syns, såväl Enhetshanteraren och Den här datorn, å säger själv "Den här enheten fungerar korrekt". Men, då jag sätter i en skiva så hummar den lite svagt, men sedan händer inte nåt mer och själva skivan känner den inte av för fem öre utan ber en sätta i en skiva i enheten när man dubbelklickar, fastän det redan är en i! ><
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 569
Senast: Calmiche
·
K
IT & mobiler Rörig rubrik, men jag ska förklara så gott jag kan. I somras köpte jag en FujitsuSiemens med förinstallerat Vista. Datorn i sig är...
2
Svar
22
· Visningar
2 590
Senast: maria85
·
IT & mobiler Hjälp!! Jag kan inte spela upp brända DVD-skivor i min DVD. Oavsett vilken typ av fil det är. Eftersom skivorna funkar i kompisars...
Svar
7
· Visningar
1 106
Senast: Snuffsan
·
E
  • Låst
Övr. Barn Känner att jag vill skriva av mig lite... Mina älskade söner har inga farföräldrar. -De är inte döda, utan "bara"...
Svar
12
· Visningar
2 368
Senast: Kelda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp