Låst SIMkort gammal mobil

Murphy

Trådstartare
Jag har en gammal mobil med ett SIMkort i som har högt affektionsvärde pga bilder och meddelanden däri från sådana som inte finns med oss längre. Nu har jag (pga ledsen och upprörd när jag skulle öppna telefonen) slagit PINkoden baklänges tre gånger. Telefonen PUK-låst. Hittar inte PUKkoden pga gammal telefon.

Kan jag ordna detta på något vis? Det är ju MIN telefon, och jag kan ju PINkoden.
BankID och någonslags identitetsverifiering?
 
Jag har en gammal mobil med ett SIMkort i som har högt affektionsvärde pga bilder och meddelanden däri från sådana som inte finns med oss längre. Nu har jag (pga ledsen och upprörd när jag skulle öppna telefonen) slagit PINkoden baklänges tre gånger. Telefonen PUK-låst. Hittar inte PUKkoden pga gammal telefon.

Kan jag ordna detta på något vis? Det är ju MIN telefon, och jag kan ju PINkoden.
BankID och någonslags identitetsverifiering?
Följer med intresse, har samma problem.
 
Beroende på operatör står koden ibland om man loggar in på sina sidor.
Har provat, men jag har ett nytt abonnemang hos samma operatör på nya iPhonen. Gamla Samsungen har simkortet kvar i sig.

Och jag kommer fan inte fram till ens operatörens kontaktuppgifter. :(
 
Det är inte så att bilderna ligger tillgängliga så du kan överföra dessa om du bara kopplar den mot datorn? Vad är det för telefon?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp