Bukefalos 28 år!

Lastbil har kört in i folkmassa i centrala Stockholm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lastbilen ska ha blivit kapad tidigare idag, polisen har gått ut med att det är ett misstänkt terrordåd med minst två döda.
 
Enligt tv4 kördes lastbilen av en maskerad man.
 
Högst troligt inte ett rykte. Det här är garanterat ett terrordåd.
Jag menade inte att det inte skulle vara ett terrordåd, det jag menade var om polisen åker runt och ropar ut detta. Känns konstigt att de bara åker runt och ropar men inte försöker liksom strukturerat få folk att lämna platsen, typ.
 
Det här är så jävla, jävla sjukt.
Jag blir så arg, trött och ledsen. Får ont i magen och blir så arg på världen och hur folk är funtade.
 
Jag menade inte att det inte skulle vara ett terrordåd, det jag menade var om polisen åker runt och ropar ut detta. Känns konstigt att de bara åker runt och ropar men inte försöker liksom strukturerat få folk att lämna platsen, typ.

Men det är väl jättebra att de varnar!? Är man två poliser i en patrull så känns det som att det snabbaste sättet är att ropa ut detta till folkmassan, för att få dem till att skingra sig.

Terrorister gillar som bekant folkmassor, och att då skingra dessa känns som ett bra idé tycker jag.
 
Men det är väl jättebra att de varnar!? Är man två poliser i en patrull så känns det som att det snabbaste sättet är att ropa ut detta till folkmassan, för att få dem till att skingra sig.

Terrorister gillar som bekant folkmassor, och att då skingra dessa känns som ett bra idé tycker jag.
Ja, jag ifrågasätter inte att de informerar och varnar... Det lät på att de bara åkte runt och ropade ut det, och i mitt huvud blir det ett perfekt sätt att få folk panikslagna istället för att bege sig från platsen.
 
Att ropa är väl ett sätt att få folk från platsen, om det nu stämmer att de gör det. Jag ser inte problemet där.
Det är som sagt inte att de ropar ut från en polisbil som är problemet, jag tolkade som att de "bara åkte runt och ropade", och i mitt huvud blir det lätt att folk får panik istället.

Men ja, jag förstår att de måste tömma platsen på folk etc etc.. Det är INTE det jag "ifrågasätter", jag ifrågasätter egentligen ingenting, men jag fick upp andra bilder i huvudet än vad ni fått.
 
Jobbar på Hamngatan, precis vid Kungsträdgården, och man hör helt otroligt många sirener och helikoptrar.

Hemskt detta! Tacksam att varken någon som jag känner (vad jag vet hittills) eller jag var i närheten.
 
Vi har haft krismöte på jobbet, alla är helt chockade. Kontoret ligger mitt i city och i princip ingen kan ta sig hem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle För "hundrafemtielva" år sedan, innan jag omskolade mig, jobbade jag som bussförare i Sörmland, men dagliga körningar upp till...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 200
Senast: MissFideli
·
IT & mobiler Det händer något mystiskt där vi bor! De senaste två-tre månaderna har det börjat stanna lastbilar och långtradare utanför vårt hus; en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 112
Senast: Trott
·
Samhälle Köpte en vara från privatperson, jag betalade frakt och varan, personen lämnade in varan på morgonen den 26/9, alltså förra tisdagen. På...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 567
Senast: Fibusen
·
  • Artikel
Hästnyheter Lördagen den 10 juni intar käpphästarna huvudstan när Käpphästhoppet Sergels Torg värmer upp Stockholm Horse Week. Tre timmar av gratis...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp