Bukefalos 28 år!

Lastning. Bra på ramp men inte längre

Sv: Lastning. Bra på ramp men inte längre

Varför lär Kyra ut hur man gör piaff? Jag är dock inte tillräckligt duktig för att lära min häst hur man gör det.

Varför hålla på och backa om man inte behöver det? Tror du bara krånglar till det för dig helt i onödan.

Det låter som om du är lite osäker på dig själv och det känner hästen. Det låter som om du även innan du provade tänkte att det skulle vara svårt att lasta hästen. Krångla inte till det för dig så.
 
Sv: Lastning. Bra på ramp men inte längre

Varför lär Kyra ut hur man gör piaff? Jag är dock inte tillräckligt duktig för att lära min häst hur man gör det.

Varför hålla på och backa om man inte behöver det? Tror du bara krånglar till det för dig helt i onödan.

Det låter som om du är lite osäker på dig själv och det känner hästen. Det låter som om du även innan du provade tänkte att det skulle vara svårt att lasta hästen. Krångla inte till det för dig så.
Tror på det.

Det sitter i huvudet på en o man gör affär av en sak o hästen känner av det= farligt det här....
 
Sv: Lastning. Bra på ramp men inte längre

Jag håller med. Min har varit bökig med lastningen men det går bra om vi åker ofta. Senast vi skulle till hovslagaren (stressad matte..) var det tvärstopp, har åkt för lite i vinter... Sen ringde han och satt fast i snöstorm så vi fick boka om tiden. Tror på fan att hästskrället går på direkt när jag inte har någon tid att passa..;)

Det har aldrig heller funkat med att någon annan än jag lastat henne, men nästa gång vi skulle åka var en av ponnytjejerna i stallet, hon är en sån där lugn typ som reder ut det mesta i rid och hanteringsväg, och med henne gick hon snällt på.
 

Liknande trådar

Hästhantering Köpte min 7 åring för 1 år sedan. Han har haft problem med lastning innan jag fick honom då han lastades med linor och aldrig fått någon...
Svar
17
· Visningar
4 559
Hästhantering Som rubriken lyder, hur hade ni på bästa sätt förberett denna häst inför resa? Det är min islandshäst det handlar om, helt...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 823
Senast: Buck
·
Hästhantering Jag har en medryttarhäst som har problem vid lastningen. Lite bakgrund först: Det är en kallblodstravare. Han har gått löp och fick...
Svar
11
· Visningar
1 346
Hästhantering hej har en häst på snart 8år som jag har kört transport med sen hon va 5. hon har ALDRIG haft problem med transport, alltid gått in...
2
Svar
20
· Visningar
3 349
Senast: Novalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp