Bukefalos 28 år!

Ledarövningar

F

_Fussy_

Någon som kan ge mig några tips om några ledarövningar? skulle värkligen behöva de .... Plz !:bow:
 
Sv: Ledarövningar

Kolla inne på NH-forumet, där finns säker seven games beskrivna.

Det handlar om att röra hästen överallt, få den att flytta undan för tryck.

Ett exempel är att ha ett långt grimskaft och en grimma. Ha hästen framför dig, stå alltså vänd mot hästen. ställ dig så du pekar mot hästens rumpa, om den flyttar rumpan redan nu så ge eftergift- slackt grimskaft, sänkt hand. Höj handen, ge eventuellt lite trcyk mot rumpan för att få den att flytta. sänk handen, stå till när hästen gör rätt. Gör detta från båda sidor. Sedan kan du välja vad du vill flytta på, ex. bogen, få den att backa, gå åt sidan osv.
 

Liknande trådar

Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 065
Senast: JohannaB
·
Kropp & Själ Jag har använt denna hårgele från Moroccanoil i flera år, men nu har de slutat tillverka den😫😫😫 Behöver tips på ersättningsprodukt! Jag...
Svar
0
· Visningar
268
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 084
Senast: Badger
·
Tjatter Vill ge en gåva till ridläraren nu i slutet av terminen. Har ni några tips på vad nah kan ge? Tänkte kanske något julthe, julgodis...
Svar
2
· Visningar
417
Senast: Brie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp