Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad gör man med all ledig tid? Jag är i ett ständigt tillstånd av tristess och att inte komma mig för att ta tag i saker. Det finns ju saker att göra, men jag kommer inte till skott. Så all ledigt tid är till ingen nytta. Jag sitter mest framför datorn, kollar på olika saker på YouTube bl.a.

Vissa dagar rider jag. Det är segt att åka till stallet också, men då tar jag mig i kragen och åker dit i alla fall. Så på så sätt försvinner åtminstone några timmar.

Att gå en promenad i skitväder lockar inte heller. Idag har vi snöblandat regn ute.

Jag har i alla fall matat fåglarna idag. Egentligen skulle jag också kunna ägna tid åt trädgården, städa klart i växthuset och ta bort gamla sommarblommor och perenner, men så var det ju det där med lusten och svårigheten att komma till skott. Det finns inget driv. All aktivitet måste tvingas fram. Inget kommer av sig själv, av lust att göra saker. Det var det som fick min BuJo att dö också. Jag ledsnade på att tvinga mig att göra saker, även om det bara var enkla saker jag skrev upp.

Så jag sitter och har tråkigt i stället. Hur jag än vänder mig har jag ändan bak.
 

Vad gör man med all ledig tid? Jag är i ett ständigt tillstånd av tristess och att inte komma mig för att ta tag i saker. Det finns ju saker att göra, men jag kommer inte till skott. Så all ledigt tid är till ingen nytta. Jag sitter mest framför datorn, kollar på olika saker på YouTube bl.a.

Vissa dagar rider jag. Det är segt att åka till stallet också, men då tar jag mig i kragen och åker dit i alla fall. Så på så sätt försvinner åtminstone några timmar.

Att gå en promenad i skitväder lockar inte heller. Idag har vi snöblandat regn ute.

Jag har i alla fall matat fåglarna idag. Egentligen skulle jag också kunna ägna tid åt trädgården, städa klart i växthuset och ta bort gamla sommarblommor och perenner, men så var det ju det där med lusten och svårigheten att komma till skott. Det finns inget driv. All aktivitet måste tvingas fram. Inget kommer av sig själv, av lust att göra saker. Det var det som fick min BuJo att dö också. Jag ledsnade på att tvinga mig att göra saker, även om det bara var enkla saker jag skrev upp.

Så jag sitter och har tråkigt i stället. Hur jag än vänder mig har jag ändan bak.

Jag tror att det är svårt att göra något med all ledig tid om man inte har lust att göra något eller inte har ork att göra något. När jag var väldigt sjuk så låg jag mest på soffan med hundarna och orkade inte finna motivation till något, inte hjälpte det att tvinga sig själv heller. Det blev dock bättre när jag hittade en ny hobby som som lyckades motivera mig till att göra saker.
 
Jag tror att det är svårt att göra något med all ledig tid om man inte har lust att göra något eller inte har ork att göra något. När jag var väldigt sjuk så låg jag mest på soffan med hundarna och orkade inte finna motivation till något, inte hjälpte det att tvinga sig själv heller. Det blev dock bättre när jag hittade en ny hobby som som lyckades motivera mig till att göra saker.
Samtidigt är jag rätt rastlös. Jag finner ingen ro i att ligga på soffan.
 
Har inga tips men är precis likadan. Ingen motivation till att göra nåt, noll initiativförmåga till att ta tag i små projekt i hemmet o dyl. Men även för rastlös för soffan. Blir långpromenader med hunden, och mkt tid framför datorn. Och så mår jag dåligt av att inte orka göra nåt.
Det bästa jag vet är att jobba, då har jag en uppgift som inte är frivilligt utan jag måste passa tider och få saker gjort. Märkligt nog har jag inga problem med sånt, har mkt initiativförmåga osv på jobbet men privat... nej.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag känner mig konstant sysselsatt. Trots att jag bara jobbar 25%. När försäkringsbolaget skulle boka tid för husbesiktning så hade vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
5 341
Senast: Wille
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag får aldrig komma på arbetsintervju på de jobb jag söker. Kanske beror det på att jag skriver att jag bara är tillgänglig för jobb...
Svar
1
· Visningar
633
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 375
Senast: ameo
·
  • Artikel
Dagbok Förra helgen drog ner mig i en rejäl grop som jag inte trodde var möjlig. Jag hade ingen aning om att en marknad kunde dränera en på så...
Svar
1
· Visningar
789

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna
  • Rintränings- och utställningstråd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp