Bukefalos 28 år!

"Lekpark" till katterna?

LindgrenV

Trådstartare
Jag har ca 4 m takhöjd och känner att det är dumt att inte utnyttja allt luftrum. Men eftersom jag inte kan göra något som JAG har nytta av så kom jag på tanken att göra någon form av "lekpark" till katterna. Finns det något bra sätt att göra en enklare lekplats som utnyttjar lite av höjden? Hjälp mig komma med förslag! Jag har inte jättemycket golvyta över, men uppåt har jag ju nästan en extra lägenhet...

Min budget är inte allt för stor, så jag kan inte sväva ut så mycket som man kanske önskat :angel:

Kom med idéer :banana:
 
Sv: "Lekpark" till katterna?

Jag har satt upp vägghyllor, skruvat fast fejkpäls (som man kan gnugga in med intressanta lukter), satt upp skruvar där jag kan fästa olika leksaker tex. har jag nu en toalettrulle hängandes på en lina mellan två skruvar. Gömmer mat i den ibland, ibland leker katterna med den ändå. Det går att sätta upp dörrmattor eller liknande som går att klösa/klättra på...
 
Sv: "Lekpark" till katterna?

Om jag kunde välja själv här hemma hade jag satt upp hyllor av vanliga hyllplan på konsoller längs med rummen i höjd med ovankant dörröppningar tex. En uppgång via en regel klädd med något klättervänligt tex rep, heltäckningsmatta eller trasmattor som fästs med häftpistol (använd långbenta klamrar). Fäst uppe och nere med konsoller och vinkeljärn. (Vet inte hur händig du är.) Nedgång via tex "trappa" av små korta hyllplan på allt lägre nivå. Dessa bör nog kläs med tyg eller antihalkbehandlas på något sätt så att katten inte råkar dråsa ner!

Jag köpte en billig dörrmatta och häftade upp på väggen (:eek: lång historia...) som mina gillar att ha som klösbräda.

Eller gå tilll en matthandlare eller golvläggningsfirma och fråga om du kan få lite stuvbitar att "leka" med.

Finns jättebra idéer om man söker på cat furniture!
 
Sv: "Lekpark" till katterna?

Tack för tipset :bow:

Både morfar och morbror är snickare så de kan säkert hjälpa mig :banana:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 662
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 076
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 499
Senast: Stereo
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 011
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp