Bukefalos 28 år!

Leonberger/Schäfer....

S

Sofie_g

Hejsan! Är det någon här som har en hund som är blandning Leonberger och schäfer. Jag har själv en underbar tik på 2 år, skulle vara roligt och se andra med samma "blandning".

Här kommer några bilder på Nova...







//Sofie
 
Sv: Leonberger/Schäfer....

Jag har en leonberger. Men undar hur din nova är i temreament är hon mest lik schäfer eller leonberger?
 
Sv: Leonberger/Schäfer....

Vet inte riktigt vem hon mest är lik, hon har ju mest Leonberger i sig. Men hon är väldigt glad, otrolig snäll, älskar allt och alla, älskar att bada. Ingen "skällig" hund, men vaktar "sin" gård. Var väldigt trotsig och livlig när hon var yngre, men nu på sista halvåret/året har hon ändrat sig väldigt mycket. Blivit mycket lugnare och lydigare, fast det har väl med åldern att göra. Jag tror att hon är mest lik en leonberger.

Hur är din leonberger?

Mvh Sofie
 
Sv: Leonberger/Schäfer....

Min X-man har en hane av denna blandning. Han är väldigt lik din, men ganska mörk över ryggen, ser inte hur din ser ut där. Han är betydligt mindre än en leonberger, och öronen är mer stående än din har. Inte som en schäfer riktigt, mer som en collie. Hade jag inte vetat vad han är så hade jag nog gissat leonberger/collie. När det gäller sättet vet jag inte riktigt vad jag ska säga. Han är inte som någon av raserna, mer som en elvisp;).
 
Sv: Leonberger/Schäfer....

Den kanske har mer schäfer i sig. Nova har ca 75% Leonberger i sig. Träffade en igår som har Novas syster, det var väldigt kul att få se. Men hon är helsvart med lite bruna inslag, fast kroppen är som en leonberger. Dom ska få träffas idag och busa av sig lite.
 
Sv: Leonberger/Schäfer....

Tiken är seg trött älskar mat och gå i skogen det är kul. Vill inte gå av gården för en promenad ligger hellre kvar hemma. Hon är vaktig också

Hanen är pigg och vill att det ska hända saker älskar att promenera och vara med på allt. Han tror att allt och alla är vänliga vem skulle kunan göra något dumt.
 
Sv: Leonberger/Schäfer....

Tiken är seg trött älskar mat och gå i skogen det är kul. Vill inte gå av gården för en promenad ligger hellre kvar hemma. Hon är vaktig också

Hanen är pigg och vill att det ska hända saker älskar att promenera och vara med på allt. Han tror att allt och alla är vänliga vem skulle kunan göra något dumt.

Detta stämmer in väldigt mycket på min...absolut det där med allt och alla är vänliga...tror de:D Hon kan också ligga och sova och lata sig hur mycket som helst. Roligt att se att de är lika.
 
Sv: Leonberger/Schäfer....

Sannis...har du några bilder på dina som du kan sätta in?
 
Sv: Leonberger/Schäfer....

pic_show_id12785417.html

pic_show_id12785416.html


Ser ni mina bilder? eller vad är det för fel ska prova senare i kväll.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Leonberger/Schäfer....

Jag har oxå en av den blandningen han är 50/50
 
Sv: Leonberger/Schäfer....

kl

En kompis till mig har en :)
Han är typ lika stor som en leonberger men ser ut som en schäfer.

har tyvärr inga bilder
 
Sv: Leonberger/Schäfer....

Hej.

Jag vet inte om du är kvar på forumet. Jag har en go 9 årig leonberger/chäfer blandning. Om du vill prata hundar eller se bilder. Jag finns på Facebook och jag heter marja suutari:bump::D
 
Sv: Leonberger/Schäfer....

*kl*

Vi har ofta hand om mina svärföräldrars hund som är leonberger/border collie/schäfer, men allt från border collien har satt sig i huvudet.
Man ser leonbergern, helt klart, och även schäfern men ingenting av bc, lite tokigt då hon faktiskt är mer bc än schäfer.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 961
Senast: Åsa A
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 861
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Någon som har el har haft en tik som man kan se som dominant i flock med annan/andra hundar? Hur har det visat sig? Funderar över min...
2
Svar
26
· Visningar
2 007
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 229

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp