Bukefalos 28 år!

Levande napp!

Status
Stängd för vidare inlägg.
B

benjamin

Är det någon som känner igen sig?
Min dotter som är elva månader vägrar att ta napp. Istället vill hon ha mitt bröst.
Det innebär att hon vaknar och vägrar att somna om ifall hon inte får suga en stund. Hon vill alltid suga före hon ska somna. Hon vaknar ett par gånger varje natt för att suga. Nu för tiden sover jag själv inte så bra när jag ammar för hon kan plötsligt bita till.
Blir det värre eller värre tro, eller är det en period som hon snart har tagit sig igenom. Vad säger ni som ammat era bebisar så här länge?
 
Sv: Levande napp!

Jag var levande napp så länge jag helammade. Men Eskil fick ändå lära sig att somna själv i sin egen säng från början även om jag ammade ett par ggr på nätterna.

Nu är han nio månader och jag ammar på kvällen innan han ska sova (men sedan somnar han själv) och på morgonen. Vaknar han på natten tar jag inte upp honom utan vaggar lite på sängen eller sjunger nattningsramsan tills han tystnar och därefter somnar om själv.

Jag tror inte ditt problem är tutten eller att hon inte vill ha napp (när skulle du vänja av den då??) , utan att bebin lärt sig förknippa somnandet med något, att hon inte tror på att hon kan somna själv av egen kraft.
 
Sv: Levande napp!

Ska du sluta nattamma så får pappan gå upp och trösta. Här gäller det att verkligen bestämma sig, och eran dotter kommer över att hon inte kan få "tutte" på natten. Tänk så här.........om du skulle behöva vara borta någon vecka från din familj, sjukhusvistelse eller nått, då hade Ni varit tvugna att ta i tu med det här. Ibland kan man behöva vara ihärdig och räkna med 1-2 veckor.
gulan fd.gulla
 
Sv: Levande napp!

Ja, nu har min man tagit henne i två nätter och sovit i ett annat rum med henne. Han ska göra det i natt också.
Hoppas det bryter trenden. Problemet är ju att hon vaknar nästan varje timme efter man lagt henne. Kvällarna blir ju lite jobbiga pga det.
 
Sv: Levande napp!

Det blir bra, när det väl är över. Att få in nya vanor går........men ibland tar det lite tid.
Håll ut!
gulan fd.gulla
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 563
Senast: G-uldlock
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 497
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 866
Senast: Hazel
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp