Bukefalos 28 år!

Licenser var när å hur?! förlåt min förvirring..

Aliche

Trådstartare
Nu måste jag bara få lite klarhet i vissa saker :)

Nu är det så att jag förhoppningsvis blir hästägare *peppar peppar* och har ju då tänkt tävla lite kanske, dressyr mest och förmodligen bara klubbtävlingar.. då till min fråga:

Vad ska man ha för licenser och var får man dom ifrån?
Sen är det så att min plånbok med mitt gröna kort blev stulet, någon som vet var man skaffar nytt och då samtidigt byter klubben man tävlar för? :confused:

Tacksam om någon orkar svara på mina dumma frågor :smirk:
 
Sv: Licenser var när å hur?! förlåt min förvirring..

Tävlar du bara klubbtävlingar behöver varken du eller hästen några licenser. Men så fort du vill ge dig ut på lite lokala tävlingar (inte värre än klubbtävlingar men mer att välja på!) så måste du ha licens. Det fixar du hos den klubb du vill tävla för.

Det gröna kortet beställer du nytt hos ridsportförbundet, kostar 100 kr. Den klubb du skrev upp kortet för står på det och har egentligen inget med vilken klubb du tävlar för. Du kan ju vara medlemmar i fler än en klubb men bara tävla för en.
 

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 009
Hästhantering Hej där, Först och främst hoppas jag att mitt inlägg hamnat i rätt forum, tyckte inte det var helt solklart vart jag skulle ställa...
2
Svar
25
· Visningar
5 492
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej alla bukefalister! Jag behöver verkligen råd och kanske fler än jag som är eller har varit med om samma problem. Är inbiten hästtjej...
Svar
7
· Visningar
1 653
Senast: Siiiia
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
38 855
Senast: scizofren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp