Bukefalos 28 år!

Lifehack i stallet?!

Vi hade också dem skolådorna i gamla stallet, mycket praktiskt!

I nya stallet har jag köpt en rullvagn från IKEA som jag bara älskar! Bara att rulla fram när jag ska göra ordning hästen oavsett om han står i boxen eller på uppställningsplatsen :)

201657833162310_sbig.jpg

OT - Förlåt, men vilket himla fint stall! :love: Nybyggt?
 
När jag var liten, så cirkulerade tipset om en bettvärmare. Man sydde av teddy en liten sovsäck till bettet, som med sitt träns hängde i en kall sadelkammare, och när man skulle rida, mitt i smällkalla vintern, behövde man inte värma bettet, eftersom man hade en bettvärmare i teddy, som hållit bettet varmt. :eek: Dummaste stall-hacket ever. Det blev bara hästen som fick hacka tänder.

Ha, ha - jag var en av dem som gick på bluffen! Minns att vi sydde sådana på slöjden!!! :-D
 
Antagligen ett ganska välkänt hack och vet inte om någon har skrivit det innan men det finns väl alltid någon som inte visste om det :D
Om man byter bett ofta och tycker att det är jobbigt att knäppa upp spännen kan man köpa hakar och sätta på tyglarna, alternativt sidostyckena om man har många hål över :p finns på h**ks för typ 10kr styck :up: Billigare än att köpa träns/ tyglar med snabbknäppen i alla fall!

Som sagt, säkert ett välkänt hack men det var det enda jag kunde komma på, haha :bump:
 
Antagligen ett ganska välkänt hack och vet inte om någon har skrivit det innan men det finns väl alltid någon som inte visste om det :D
Om man byter bett ofta och tycker att det är jobbigt att knäppa upp spännen kan man köpa hakar och sätta på tyglarna, alternativt sidostyckena om man har många hål över :p finns på h**ks för typ 10kr styck :up: Billigare än att köpa träns/ tyglar med snabbknäppen i alla fall!

Som sagt, säkert ett välkänt hack men det var det enda jag kunde komma på, haha :bump:
Jag har hakar på tömmarna! När jag tömkör spänner jag om flera gånger per pass så det är mkt smidigare med snabbhakar :up:
 
Antagligen ett ganska välkänt hack och vet inte om någon har skrivit det innan men det finns väl alltid någon som inte visste om det :D
Om man byter bett ofta och tycker att det är jobbigt att knäppa upp spännen kan man köpa hakar och sätta på tyglarna, alternativt sidostyckena om man har många hål över :p finns på h**ks för typ 10kr styck :up: Billigare än att köpa träns/ tyglar med snabbknäppen i alla fall!

Som sagt, säkert ett välkänt hack men det var det enda jag kunde komma på, haha :bump:

Det låter ju skitbra men jag fattar inte vad det är för sorts hakar. Bild? Hur sätter man dit dem?
 
Antagligen ett ganska välkänt hack och vet inte om någon har skrivit det innan men det finns väl alltid någon som inte visste om det :D
Om man byter bett ofta och tycker att det är jobbigt att knäppa upp spännen kan man köpa hakar och sätta på tyglarna, alternativt sidostyckena om man har många hål över :p finns på h**ks för typ 10kr styck :up: Billigare än att köpa träns/ tyglar med snabbknäppen i alla fall!

Som sagt, säkert ett välkänt hack men det var det enda jag kunde komma på, haha :bump:
Jag tycker träns med hakar på sidostyckena är ok, men hakar på tyglarna är värdelöst. Så fort jag ger en eftergift blir det ett glapp - läderöglan är mycket mer följsam och det blir inte det där metalliska hacket i tageltaget. Däremot kan man ju ha ett par tyglar i varje bett så behöver man inte flytta tyglarna iaf.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp